Prvi put (hermeneutika diskontinuiteta):
Austrijski Die Presse, donosi članak o zatvaranju samostana u gradiću Riedu, 60-ak km od sjedišta famozne biskupije u Linzu. Nakon 366 godina, uz neke prekide, samostan je spao na šestoricu redovnika koji zbog poodmakle dobi više nisu u stanju ispunjavati svoje dušobrižničke dužnosti. Tko će kapucine naslijediti još nije odlučeno [...] Ali nije svatko ovdašnjim vjernicima dobrodošao: čini se da na stolu nije više prijedlog da samostan preuzmu nadkonzervativni franjevci Bezgrješne, koji mise po starom obredu [ne isključivo, op. splendor] i ne daju pričest rastavljenima. Biskupija je tu mogućnost već otklonila. Kako se čuje, u Riedu su zbog toga zadovoljni. 'Mi dušobrižništvo shvaćamo kao službu čovjeku', objašnjava o. Berthold, osamdesetjednogodišnjak. Razgovor s novinarkom odvija se u refektoriju samostana. Gvardijan, o. Helmut (73) bez okolišanja iznosi kritiku na račun Svetog Oca zbog ukidanja izopćenja četvorice biskupa Piova bratstva: To je bila pogreška. Pater daje prijedloge za nove puteve: Slika o Bogu i o čovjeku kakvu zastupa crkveno vodstvo mora se promijeniti:'Ljudi ne mogu ništa s tim naukom 'izvedi me iz tamnice'.' Nove puteve predlaže i za pridobivanje zvanja za svoj red jer: U Europi nije više nikakav socijalni uspon kada netko uđe u redovničku zajednicu. To savjetuje čovjek kojemu je ovo četvrti put što napušta samostan koji se gasi zbog starenja redovnika (Feldkirch, Kitzbühel, Braunau i sada nakon Rieda odlazi u Klagenfurt). Govori naslonjen na stol u refektoriju, prekriženih ruku i odjeven u plavi pulover. Habit zbog nepraktičnosti više ne nosi, a što ljudi o tomu misle nije ga briga. Sedamdesetšestogodišnji o. Alfred ostat će još jednu godinu kao bolnički kapelan u gradu, a o. Berthold bit će dušobrižnik u samostanu sv. Ane. Ostala braća povući će se u jedan tirolski dom za stare redovnike.
Drugi put (hermeneutika kontinuiteta):
"Msgr. M. Aillet, ranije generalni vikar tradiciji prijateljske Biskupije toulonske, od 2008. je biskup bayonnski. Član je Zajednice sv. Martina koju je uspostavio kard. Siri, a u kojoj se sv. misa pape Pavla VI. slavi na latinskom i 'versus Deum'. Napisao je tekst o značenju motuproprija 'Summorum Pontificum', i pobrinuo se da se u njegovoj novoj biskupiji proširi klasična misa.
Izvanredna je stvar što je biskup u svega dvije godine uspio opet otvoriti dijecezansko sjemenište. Prvih pet kandidata za svećeništvo će sljedećih dana započeti svoj studij, a ostali će istovremeno započeti pripremnu godinu pod duhovnim vodstvom jednog svećenika koji je obrazovan u jednom tradicionalnom institutu.
Kako piše na službenoj stranici dijeceze, studij u sjemeništu 'otvoren je za veliku tradiciju Crkve otkrivanjem II. vatikanskog koncila u skladu s 'hermeneutikom obnove u kontinuitetu jednoga subjekta- Crkve', osobito dobro utemeljenim teološkim naukom i istinskim otkrivanjem blaga rimske liturgije.' Ove riječi dovoljno jasno ocrtavaju program studija koji će biti osiguran.
Kada je sjemenište u Bayonnu prije deset godina zbog pomanjkanja kandidata bilo zatvoreno, tadašnji je rektor govorio o prilici koja treba prisiliti Crkvu da krene novim putevima...kao da bi neki poduzetnik smatrao 'prilikom' što zbog stečaja mora svoje računovodstvene knjige predati sudu.
Sada kad se promijenio biskup imamo opet potvrdu: progresisti sjemeništa prazne, a tradicionalisti ih pune. I jedni i drugi u relativno kratkom vremenu. Nije sve izgubljeno ako dobijemo dobre biskupe."
Austrijski Die Presse, donosi članak o zatvaranju samostana u gradiću Riedu, 60-ak km od sjedišta famozne biskupije u Linzu. Nakon 366 godina, uz neke prekide, samostan je spao na šestoricu redovnika koji zbog poodmakle dobi više nisu u stanju ispunjavati svoje dušobrižničke dužnosti. Tko će kapucine naslijediti još nije odlučeno [...] Ali nije svatko ovdašnjim vjernicima dobrodošao: čini se da na stolu nije više prijedlog da samostan preuzmu nadkonzervativni franjevci Bezgrješne, koji mise po starom obredu [ne isključivo, op. splendor] i ne daju pričest rastavljenima. Biskupija je tu mogućnost već otklonila. Kako se čuje, u Riedu su zbog toga zadovoljni. 'Mi dušobrižništvo shvaćamo kao službu čovjeku', objašnjava o. Berthold, osamdesetjednogodišnjak. Razgovor s novinarkom odvija se u refektoriju samostana. Gvardijan, o. Helmut (73) bez okolišanja iznosi kritiku na račun Svetog Oca zbog ukidanja izopćenja četvorice biskupa Piova bratstva: To je bila pogreška. Pater daje prijedloge za nove puteve: Slika o Bogu i o čovjeku kakvu zastupa crkveno vodstvo mora se promijeniti:'Ljudi ne mogu ništa s tim naukom 'izvedi me iz tamnice'.' Nove puteve predlaže i za pridobivanje zvanja za svoj red jer: U Europi nije više nikakav socijalni uspon kada netko uđe u redovničku zajednicu. To savjetuje čovjek kojemu je ovo četvrti put što napušta samostan koji se gasi zbog starenja redovnika (Feldkirch, Kitzbühel, Braunau i sada nakon Rieda odlazi u Klagenfurt). Govori naslonjen na stol u refektoriju, prekriženih ruku i odjeven u plavi pulover. Habit zbog nepraktičnosti više ne nosi, a što ljudi o tomu misle nije ga briga. Sedamdesetšestogodišnji o. Alfred ostat će još jednu godinu kao bolnički kapelan u gradu, a o. Berthold bit će dušobrižnik u samostanu sv. Ane. Ostala braća povući će se u jedan tirolski dom za stare redovnike.
Drugi put (hermeneutika kontinuiteta):
"Msgr. M. Aillet, ranije generalni vikar tradiciji prijateljske Biskupije toulonske, od 2008. je biskup bayonnski. Član je Zajednice sv. Martina koju je uspostavio kard. Siri, a u kojoj se sv. misa pape Pavla VI. slavi na latinskom i 'versus Deum'. Napisao je tekst o značenju motuproprija 'Summorum Pontificum', i pobrinuo se da se u njegovoj novoj biskupiji proširi klasična misa.
Izvanredna je stvar što je biskup u svega dvije godine uspio opet otvoriti dijecezansko sjemenište. Prvih pet kandidata za svećeništvo će sljedećih dana započeti svoj studij, a ostali će istovremeno započeti pripremnu godinu pod duhovnim vodstvom jednog svećenika koji je obrazovan u jednom tradicionalnom institutu.
Kako piše na službenoj stranici dijeceze, studij u sjemeništu 'otvoren je za veliku tradiciju Crkve otkrivanjem II. vatikanskog koncila u skladu s 'hermeneutikom obnove u kontinuitetu jednoga subjekta- Crkve', osobito dobro utemeljenim teološkim naukom i istinskim otkrivanjem blaga rimske liturgije.' Ove riječi dovoljno jasno ocrtavaju program studija koji će biti osiguran.
Kada je sjemenište u Bayonnu prije deset godina zbog pomanjkanja kandidata bilo zatvoreno, tadašnji je rektor govorio o prilici koja treba prisiliti Crkvu da krene novim putevima...kao da bi neki poduzetnik smatrao 'prilikom' što zbog stečaja mora svoje računovodstvene knjige predati sudu.
Sada kad se promijenio biskup imamo opet potvrdu: progresisti sjemeništa prazne, a tradicionalisti ih pune. I jedni i drugi u relativno kratkom vremenu. Nije sve izgubljeno ako dobijemo dobre biskupe."
Izvor: Messainlatino.it
Hvala za ovo, posebno mi se sviđa zadnja rečenica!
OdgovoriIzbriši