subota, srpnja 04, 2009

Dario kardinal Castrillón Hoyos

Kardinal Castrillón Hoyos danas je navršio 80 godina. Papa Ivan Pavao II. postavio ga je za prefekta Kongregacije za kler 1996., a 1998. je dobio kardinalski šešir. Od 2000. je predsjednik Papinskoga povjerenstva Ecclesiae Dei, slobodno možemo reći najuspješniji od osnutka te komisije 1988. Za vrijeme Svete godine, 2000., razgovarao je sa Svećeničkom zajednicom sv. Ivana M. Vianneya, bliskom Piovu bratstvu, oko njihova punog zajedništva s rimskim biskupom; to se ostvarilo 2001., a 2002. papa Ivan Pavao II. uspostavio je Personalnu apostolsku administraturu sv. Ivana M. Vianneya, koja danas ima jednoga biskupa, oko 30 svećenika i preko 30 000 vjernika. Za vrijeme njegova mandata nastao je Institut Dobroga Pastira, Oaza Isusa Svećenika vratila se u puno zajedništvo, trudio se da nestanu predrasude prema vjernicima odanima starijem obredu... Povodom njegova rođendana i skoroga umirovljenja dao je intervju u kojem se osvrće na svoje rezultate, ali i na planove.

"-Čime ćete se dalje baviti?

Dovršit ću već započetu knjigu o gregorijanskom obredu kao i nekoliko konferencija i seminara koji se tiču iste teme. I, vratit ću se župnom radu što me jako veseli.

-Gdje ćete živjeti?

Ostajem u Vatikanu. I dalje sam kardinal, jedino što se promijenilo je da se više ne moram ravnati točno po satu. Ostat ću u Rimu, ali imat ću više vremena za putovanja u Kolumbiju.

-Kako se osjećate?

Radostan sam što mi je Gospodin dopustio da doživim ove godine u dobrom zdravlju. Sretan sam zbog projekata koje sam unaprijedio. Ne razmišljam o proteklih četvrt sata, nego o nadolazećoj četvrtini. Nikada ne ide u mirovinu onaj koji radi za Krista.

-Koji su to bili projekti?

U Ecclesiji Dei sam si postavio tri cilja, koja sam i ostvario. Najprije, dati slobodu starom obredu kako bi svi svećenici svijeta imali mogućnost slobodno slaviti misu, bez suprotstavljanja novom obredu i bez prisiljavanja na stari. Drugo, učiniti bogatstvo toga obreda poznatim; i treće, ukloniti ekskomunikaciju Lefebvreovih biskupa, i približiti ih opet Crkvi.

-Kako je završio skandal vezan uz tu temu?

Nije dugo trajao, ali izazvao je puno štete. Oni su bili ekskomunicirani jer su bili posvećeni bez dopuštenja, ni zbog čega drugoga. Kad je ekskomunikacija bila uklonjena, pojavile su se pogrješne izjave biskupa Williamsona, koje su osporavale Holokaust koji su počinili nacisti. Ali, jedno nema veze s drugim.


-U to se vrijeme nagađalo da je to pokvarilo Vaš odnos s Papom...

Nipošto! Moj je odnos sa Svetim Ocem bio uvijek vrlo dobar i takav je i ostao."

Izvor: exsultet.net

Nema komentara:

Objavi komentar