Msgr. Guido Pozzo je novi tajnik Papinskoga povjerenstva Ecclesia Dei, izvornik ovoga intervjua se nalazi ovdje.
"- Monsinjore, naširoko rasprostranjeno restriktivno tumačenje motuproprija glasi da se Papina odredba prvenstveno, ako ne i isključivo, odnosi na one skupine i ustanove koje su već bile vezane uz tradicionalni oblik, a da joj nije nakana ni na koji način promicati izvanredni oblik. Na to je već odgovorio kardinal Castrillón Hoyos u Londonu, u lipnju 2008., kada je rekao da bi Papa htio 'Gregorijanski obred' u svim župama. Koje je Vaše mišljenje?
Motuproprij je upućen svim katoličkim vjernicima koji žele izvanredni oblik rimske liturgije, a ne samo onima koji su prije njegove promulgacije bili vezani uz drevni oblik rimskog obreda. Svakako da je bila namjera izaći u susret potonjima i izliječiti stare rane, ali svrha je dokumenta također omogućiti širenje izvanrednog oblika, za dobro onih koji ga još nisu upoznali (jer su bili premladi da bi ga iskusili), ili onih koji su s radošću ponovo otkrili misu svoje mladosti. Sve veće širenje ovoga liturgijskoga blaga, nasljeđa Crkve, može donijeti mnogo koristi, u vidu duhovnosti i zvanjâ, i po međusobnom obogaćivanju između dvaju oblika rimskog obreda.
- Papino pismo kojim je popratio motuproprij spominje trogodišnji rok, nakon kojega će se prikupiti izvješća biskupa kako bi se procijenilo stanje. To može, kako neki tvrde, značiti, da liberalizaciju starog misala motuproprijem treba shvatiti kao da je 'ad experimentum', ili barem da bi na kraju toga razdoblja za procjenu moglo doći do ograničenja izvanrednog oblika, kao na primjer povratak na režim sličan onome indultâ iz 1984. ili 1988?
Trogodišnje razdoblje se jednostavno odnosi na rezultate prvih triju godina primjene. Ustanove li se ozbiljne poteškoće, pronaći će se prikladna rješenja, uvijek imajući na umu glavnu nakanu motuproprija.
- S mnogih je strana javljano o opstrukcijama protiv implementacije motuproprija. I mi smo to doživjeli... Što bi trebala takva skupina laika, koja se nađe u takvoj situaciji i ima poteškoća, učiniti da dobije tjednu misu u izvanrednom obliku? I, na koji način može intervenirati Povjerenstvo 'Ecclesia Dei'?
Odgovor se već nalazi u motupropriju: pitati župnika i eventualno potražiti raspoloživoga svećenika. Ako se to pokaže kao neostvarivo, nužno je obratiti se biskupu koji je pozvan potražiti odgovarajuće rješenje. Ukoliko se ni na taj način ne postigne zadovoljavajuće rješenje, treba pisati Povjerenstvu 'Ecclesia Dei', koje se savjetuje s biskupima, koji su naravno naši sugovornici: od njih se traži procjena situacije kako bi se vidjelo kakve su stvarne teškoće i kako pronaći rješenje.
- ...da promijenimo temu, jeste li vidjeli rezultate istraživanja 'Doxe' po narudžbi 'Paix liturgique' i nas?
Da, prije nekoliko dana. Te su brojke zaista vrijedne pažnje i ohrabruju, osobito što apsolutna većina praktičnih katolika koji , barem prema anketi, smatra da je supostojanje dvaju oblika mise u župama potpuno normalno. Prema mojim spoznajama, kopija istraživanja je dobio i Sveti Otac.
- Još jednom puno hvala, monsinjore, i puno uspjeha!"
"- Monsinjore, naširoko rasprostranjeno restriktivno tumačenje motuproprija glasi da se Papina odredba prvenstveno, ako ne i isključivo, odnosi na one skupine i ustanove koje su već bile vezane uz tradicionalni oblik, a da joj nije nakana ni na koji način promicati izvanredni oblik. Na to je već odgovorio kardinal Castrillón Hoyos u Londonu, u lipnju 2008., kada je rekao da bi Papa htio 'Gregorijanski obred' u svim župama. Koje je Vaše mišljenje?
Motuproprij je upućen svim katoličkim vjernicima koji žele izvanredni oblik rimske liturgije, a ne samo onima koji su prije njegove promulgacije bili vezani uz drevni oblik rimskog obreda. Svakako da je bila namjera izaći u susret potonjima i izliječiti stare rane, ali svrha je dokumenta također omogućiti širenje izvanrednog oblika, za dobro onih koji ga još nisu upoznali (jer su bili premladi da bi ga iskusili), ili onih koji su s radošću ponovo otkrili misu svoje mladosti. Sve veće širenje ovoga liturgijskoga blaga, nasljeđa Crkve, može donijeti mnogo koristi, u vidu duhovnosti i zvanjâ, i po međusobnom obogaćivanju između dvaju oblika rimskog obreda.
- Papino pismo kojim je popratio motuproprij spominje trogodišnji rok, nakon kojega će se prikupiti izvješća biskupa kako bi se procijenilo stanje. To može, kako neki tvrde, značiti, da liberalizaciju starog misala motuproprijem treba shvatiti kao da je 'ad experimentum', ili barem da bi na kraju toga razdoblja za procjenu moglo doći do ograničenja izvanrednog oblika, kao na primjer povratak na režim sličan onome indultâ iz 1984. ili 1988?
Trogodišnje razdoblje se jednostavno odnosi na rezultate prvih triju godina primjene. Ustanove li se ozbiljne poteškoće, pronaći će se prikladna rješenja, uvijek imajući na umu glavnu nakanu motuproprija.
- S mnogih je strana javljano o opstrukcijama protiv implementacije motuproprija. I mi smo to doživjeli... Što bi trebala takva skupina laika, koja se nađe u takvoj situaciji i ima poteškoća, učiniti da dobije tjednu misu u izvanrednom obliku? I, na koji način može intervenirati Povjerenstvo 'Ecclesia Dei'?
Odgovor se već nalazi u motupropriju: pitati župnika i eventualno potražiti raspoloživoga svećenika. Ako se to pokaže kao neostvarivo, nužno je obratiti se biskupu koji je pozvan potražiti odgovarajuće rješenje. Ukoliko se ni na taj način ne postigne zadovoljavajuće rješenje, treba pisati Povjerenstvu 'Ecclesia Dei', koje se savjetuje s biskupima, koji su naravno naši sugovornici: od njih se traži procjena situacije kako bi se vidjelo kakve su stvarne teškoće i kako pronaći rješenje.
- ...da promijenimo temu, jeste li vidjeli rezultate istraživanja 'Doxe' po narudžbi 'Paix liturgique' i nas?
Da, prije nekoliko dana. Te su brojke zaista vrijedne pažnje i ohrabruju, osobito što apsolutna većina praktičnih katolika koji , barem prema anketi, smatra da je supostojanje dvaju oblika mise u župama potpuno normalno. Prema mojim spoznajama, kopija istraživanja je dobio i Sveti Otac.
- Još jednom puno hvala, monsinjore, i puno uspjeha!"
Izvor: RORATE CÆLI
Slika: Orbis Catholicus Secundus
Maloprije sam pročitao ovaj intervju na NLM-u i baš sam se pitao jel Splendor već preveo? Super, ide link sa tomablizanac :)
OdgovoriIzbriši