četvrtak, siječnja 29, 2015

O apelu

U članku za portal La Nuova Bussola Quotidiana, M. Matzuzzi piše da novotari glede nauka o obitelji nakon božićnih blagdana i početka godine, ponovo pokazuju svoju snagu. Kardinal Baldisseri je prije nekoliko dana za Avvenire izjavio: "Mislimo da je ovo razdoblje između dviju sinoda najvažnije".

Doista, već se oglasilo više istaknutih kasperovaca. Kardinal Marx dao je važan intervju američkom liberalnom isusovačkom časopisu o kojem se može više doznati na QVC, a vicepapa Maradiaga uvjeravao je na konferenciji na Sveučilištu svete Klare da na prošlogodišnjoj sinodi "nije bilo nikakvih kontroverza, nikakvih povišenih glasova protiv prijedloga kard. Baldisserija da se relacije koje su sastavili 'circuli minores' ne objavljuju. 

Što se tiče triju kontroverznih paragrafa na kojima je tako zauzeto radio tajnik B. Forte, koji među ostalim sadržavaju otvaranje prema istospolnim parovima, oni prema Maradiaginu sudu uopće nisu bili odbačeni: 'To je bila velika zbrka u medijima glede tri ili četiri prijedloga koji nisu dobili dvotrećinsku većinu. Ali oni su prihvaćeni. Ne tom većinom, ali su prihvaćeni.'" (LNBQ)

Na konferenciji Papinskog vijeća za obitelj (22.-24. siječnja 2015.) na kojoj su svoja mišljenja iznosili predstavnici laičkih pokreta, kard. Baldisseri je branio "pravo" kard. Kaspera da osporava crkveni nauk. No, ono što je izazvalo pravo negodovanje bila je njegova izjava: "Samo stoga što je jedno određeno shvaćanje vrijedilo prije 2000 godina na jednom mjestu, ne znači da se ono ne može staviti u pitanje" (Katholisches.info). Što su mu odgovorili predstavnici laika nalazi se na QVC.

Uglavnom, iz sadašnje je perspektive jasnije da je Papino ustrajanje na ljubaznom dopisivanju s homoudrugama (1, 2) s početka pontifikata (koji ga i nije zadesio tako neočekivano- 3, 4), "tko sam ja da sudim" (5), ljubljenje ruke svećeniku disidentu i homoideologu (6, 7), famozne krstitke (8, 9), telefonski razgovor s rastavljenom i ponovo udanom ženom kojoj odobrava pričest preko telefona (10), čak dva telefonska poziva "Diegu" (na Bezgrješno Začeće i 20. prosinca) te audijencija za nju i "zaručnicu" (11, 12, 13, 14), slučaj još jedne "zaručnice" (15)... imalo jasan cilj i stvorilo dojam neobvezatnosti crkvenog nauka.

Međutim, i znatno oslabljena katolička strana uočila je važnost ovog razdoblja između dviju sinoda. Kardinal Burke je u intervjuu za Le Figaro (16) bio pozvao je sve katolike- laike, svećenike, biskupe- da se zauzmu u obrani kršćanskog braka uoči redovite sinode koja će za temu imati također obitelj, a na kojoj on, kako znamo, više neće smjeti sudjelovati. 

Kao odgovor na taj poziv, oko 30 organizacija koje se trude oko obrane života i kršćanske civilizacije te razni crkveni uglednici i osobe iz svijeta kulture i znanosti, istodobno su pokrenuli na različitim jezicima potpisivanje peticije kojom od Njegove Svetosti traže da izrekne riječi kojima bi prekinuo sa sadašnjom konfuzijom. U peticiji upućenoj Svetom Ocu stoje riječi nade da Papa nikada neće razdvojiti pastoralnu praksu od nauka koji su nam u baštinu ostavili Isus Krist i njegovi namjesnici. Podsjećaju da nas je Isus potpuno jasno podsjetio na povezanost koja mora postojati između istine i života (Iv 14, 6-7 i Mt 7, 24-27).


Peticiju su od nama poznatijih osoba potpisali: R. L. kard. Burke, W. kard. Brandmüller, J. A. kard. Medina Estévez, msgr. A. Schneider ORC, predsjednik Zaklade Lepanto i sveučilišni profesor R. de Mattei, pisac i novinar A. Gnocci, povjesničarka C. Siccardi, J.-H. Westen za LifeSiteNews.com, razni članovi Papinske akademije za život, veleposlanici, sveučilišni profesori...

Tekst peticije i obrazac za potpisivanje na raznim jezicima nalazi se OVDJE.

Slika: Chiesa e post concilio

4 komentara:

  1. Moliti, moliti, moliti... po tome koliko je ljudima lijeno odlučiti se moliti makar i pobožnim uzdahom ili pogledom u nebo, ili makar s vjerom držati krunicu u ruci, na ove gornje retke zahvaljujem Gospodinu što ih imam priliku čitati, pa mi je utjeha Psalam 23. BVB Laik

    OdgovoriIzbriši
  2. Vidite , istina je sve sto pisete , ali pitamo li se zasto nam se sve ovo dogada , . Da doista je i bolno , da doista koliko mi imamo udjela u ovom nekom novom evandelju , . Evo ja sam laik i znam da se necu spasit ako uzidem na oltar i pocnem citat rijec boziju , necu se spasit nikakvim modernistickim uzdizanjem . Zapravo svi koji su krenuli tim putem , a osobito zene imaju udjela u rusenju i vjerodosnojnosti u nasoj crkvi i raznim eto svojim prezautnosti otvorili vrata svinjama koji biserje nase ipak nemogu nikako unistiti , ali zato zabludama svojim hoce da zbunjenost zavlada , mozda ce i put pravi pokusat u krivi smjer upraviti , ali nista zato nesmjemo glavu gubit , jer dragi Bog nikad svoje stado nece napustit . Molit da i ponizno hodit , i milosrde ljubit , za progonitelje molit . Tako nas uci Gospodin .
    Vjerujem andela

    OdgovoriIzbriši
  3. Po pitanju aktivne uloge vjernika u crkvi meni je pomogla knjiga "Čovječanstvo na pragu svog oslobođenja". Mi, vjernici, odgovorni smo za težinu stanja u crkvi, ne direktno za njezin snjer, već za jače djelovanje u Crkvi Duha Svetoga.To od nas traži Evanđelje, naš Spasitelj i Otkupitelj, zauzvrat Njegovoj Ljubavi, jer ljubav je uzajamni odnos.Molitva je odnos s Isusom (Fil. 4, 6) Danas su ljudi ljuti i ogorčeni na sve, osobne i zajedničke probleme a nikako da shvate da molitvom, ustrajnom i zajedničkom mogu puno toga poboljšati, izmoliti...pa i svete svećenike koji će u župi propovijedati, ne našem razumu već duši koja će se postepeno otvoriti za Boga. Nije mi želja ponovo "otkrivati toplu vodu" ali mi je žao zbog ovog stanja u Crkvi. Nešto bi trebalo dobro prodrmati vjernike. Preporučam pročitati poučan članak fra Igora Barišića "Zašto je tako teško moliti" (Ef 6, 12) Laik

    OdgovoriIzbriši
  4. Bravo Splendor, samo bistri mutne vode.Božji blagoslov.

    Max

    OdgovoriIzbriši