nedjelja, lipnja 28, 2009

Papa i II. vatikanski koncil

Sutra je svetkovina svetih apostola Petra i Pavla. Osobito zadnjih mjeseci, učestale su kritike s raznih strana protiv Petra naših dana, pape Benedikta XVI. Ovaj tekst baselskoga biskupa Kurta Kocha upućuje takve kritičare koji pabirče po crkvenim dokumentima, i jednostrano naglašavaju samo ono što im se sviđa, da se okrenu ad fontes.

Molimo za papu našega Benedikta.
Gospodin ga sačuvao i poživio i blaženim učinio na zemlji i ne dao ga na volju neprijateljima njegovim.

Oremus pro Pontifice nostro Benedicto.
Dominus conservet eum, et vivificet eum, et beatum faciat eum in terra, et non tradat eum in animam inimicorum eius.


"Što me motiviralo?

Više poštenja molim!

Proteklih tjedana su novinari, ali i svećenici iznosili svoje sudove o Papi. Čulo se puno poluistina, neistina i kleveta. Najgori prigovor bio je da se Papa želi vratiti u vrijeme prije Drugoga vatikanskog koncila. Taj prigovor je tim gori jer insinuira da onaj koji ima učiteljsku službu u cijeloj Crkvi, želi potkopati auktoritet jednoga koncila. Takva je prosudba potpuno promašena. Benedikt XVI. je već kao mladi teolog puno pridonio Koncilu. Tko god želi proniknuti Papu, treba čitati što je napisao, a ne samo ono što prenose mediji, pa će zaključiti da se cjelokupno njegovo učiteljstvo orijentira na Koncil. Kako se onda može razumjeti takav prigovor?

Mnogi su potpisali Peticiju za neograničeno priznanje Koncila. Već me ova formulacija iritira, jer ne poznajem nikoga, uključujući i sebe, na koga bi se moglo primijeniti ovo «neograničeno». Dostajat će nekoliko proizvoljno odabranih primjera:
-Koncil nije uklonio iz liturgije latinski, nego je naglasio da u rimskom obredu uporabu latinskoga jezika, ukoliko se ne protivi posebnom pravu, treba zadržati. Tko se od glasnih branitelja Koncila ovoga «neograničeno» drži?
-Koncil izjavljuje da Crkva gregorijansko pjevanje promatra kao «vlastito rimskom obredu» i zato mora «zauzimati prvo mjesto». U koliko je župa to «neograničeno» zaživjelo?
-Koncil je izričito molio državne vlasti da se dragovoljno odreknu, kroz povijest nastalih prava, da sudjeluju u izboru biskupa. Koji se branitelj koncila za to «neograničeno» zauzima?
-Koncil je bit liturgije kao slavlja pashalnoga otajstva i euharistijske žrtve, označio kao «izvršenje djela našega otkupljenja». Kako se to može pomiriti s mojim iskustvom iz različitih župa, da je žrtveno razumijevanje mise potpuno nestalo iz liturgijskoga jezika, a na misu se još samo gleda kao na gozbu ili «lomljenje kruha»? S kojim pravom se ta temeljna promjena poziva na Koncil?
-Ni jednoj drugoj službi Koncil nije dao takvu težinu kao biskupskoj. Kako se onda može razumjeti raširena relativizacija te crkvene službe u Švicarskoj pozivanjem na Koncil- npr. kada Hans Küng biskupima potpuno odriče učiteljski auktoritet i dopušta jedino pastoralno vodstvo.

Ova bi se litanija bez teškoća mogla nastaviti. Ali, i ovako pokazuje zašto zahtijevam više poštenja u današnjem sporu oko Koncila. Umjesto da optužujemo druge, čak i Papu, da se hoće vratit u vrijeme prije Koncila, bilo bi dobro savjetovati da svatko pogleda u knjige i preispita vlastiti stav prema Koncilu. Nije, dakle, sve što je nakon Koncila rečeno i učinjeno sukladno Koncilu, pa ni u Biskupiji baselskoj. Protekli su mi tjedni, u svakom slučaju, pokazali da je glavni problem u sadašnjoj situaciji nedostatno i djelomično prihvaćanje Koncila- također kod katolika koji Koncil «neograničeno» brane. S obzirom na to, svi, uključujući opet i sebe, imamo puno neobavljena posla. Stoga, još jednom, moj neodložni poziv: Više poštenja molim!

+ Kurt Koch
biskup baselski"

Izvor: What Does The Prayer Really Say?
Foto: ORBIS CATHOLICVS

1 komentar:

  1. Sviđa mi se tvoj blog, samo nastavi tako.
    Dodan si na našu listu blogova :)

    OdgovoriIzbriši