četvrtak, kolovoza 30, 2018

Scio cui credidi

U nastavku je intervju A. M. Vallija s msgr. C. M. Viganòom nakon objave njegova svjedočanstva. Objavljen je 28. kolovoza 2018.

"- Kako ste monsinjore?

Bogu hvala, jako dobro, vrlo spokojno i u miru sa svojom savješću, što je nagrada istine. Svjetlo uvijek pobjeđuje tamu. Ono ne može biti potisnuto, posebno za onoga koji vjeruje. Zato imam velike vjere u Crkvu i nade za nju. 

- Kako prosuđujete različite reakcije na objavu svoga svjedočanstva?

Kao što znate, reakcije su proturječne. Postoje oni koji ne prestaju izvlačiti otrov da unište moju vjerodostojnost. Netko je čak napisao da sam bio dvaput u bolnici na prisilnom odvikavanju od droge. Drugi zamišljaju urote, političke i svakovrsne zavjere itd., ali postoji i dosta članaka koji izražavaju razumijevanje. Imao sam prilike vidjeti poruke svećenika i vjernika koji mi zahvaljuju jer je moje svjedočanstvo za njih bilo sjaj nove nade za Crkvu.

- Što odgovarate onima koji, naprotiv, u ovim časovima prigovaraju da sigurno imate motive osobnog jeda protiv Pape pa ste zato odlučili napisati svoju izjavu i pustiti je u javnost?

Možda zato što sam naivan i što sam naučio uvijek misliti dobro o ljudima - ali prvenstveno priznajem da je to dar koji mi je Gospodin dao - nikada svih ovih godina nisam imao osjećaja osvetoljubivosti ili kivnosti kad sam bio kušan tolikim klevetama i neistinama na moj račun.

Kako sam napisao na početku svoga svjedočanstva, uvijek sam vjerovao da bi crkvena hijerarhija moralau sebi naći izvora za zacjeljenje tolike korupcije. To sam napisao i trojici kardinala koje je Benedikt XVI. bio zadužio da istraže slučaj Vatileaksa u pismu koje sam im predao, a koje je pratilo izvještaj: 'Mnogi od vas' - napisao sam - 'znali ste i prešutjeli. Barem sada kada vam je Benedikt dao ovu zadaću, morali biste imati hrabrosti točno izvijestiti što ste otkrili o tolikim situacijama korupcije'. 

- Zašto ste odlučili objaviti i podijeliti svoje svjedočanstvo?

Progovorio sam jer je korupcija došla do vrhova hijerarhije Crkve. Pitao sam novinare: zašto ne pitate što se dogodilo s kutijom dokumenata koju je, vidjeli smo svi, papa Benedikt u Castelgandolfu predao papi Franji? 


Zar je sve bilo uzalud? Dostajalo bi pročitati moj izvještaj i transkript o mojem svjedočenju pred trojicom kardinala koji su bili zaduženi za istraživanje slučaja Vatileaksa (J. Herranz, J. Tomko i S. De Giorgi) s ciljem da počne neko čišćenje u Kuriji. Međutim, znate li što mi je kard. Herranz rekao kad sam ga nazvao iz Washingtona jer je puno vremena prošlo otkad je papa Benedikt bio imenovao to povjerenstvo, a nitko me nije bio kontaktirao? Tada smo bili na 'ti' i rekao sam mu: 'Ne misliš li da bih i ja imao nešto reći o pitanju mojih pisama koja su objavljena bez moga znanja'. Odgovorio je: 'Ah, ako baš hoćeš'.

- Kako biste odgovorili onima koji kažu da ste 'vrana' ili jedna od onih 'vrana' s početka slučaja Vatileaks?

Da sam ja vrana? Kao što ste vidjeli iz moga svjedočenja, ja redovito radim po bijelom danu! U vrijeme kad sam bio u Vašingtonu, definitivno sam na pameti imao drugih briga. U drugu ruku, moja je navika da se uvijek potpuno predam novoj misiji. Tako sam sam radio i kad sam bio poslan u Nigeriju: nisam više čitao talijanske vijesti. Isto tako kad me nakon šest godina sv. Ivan Pavao II. bio pozvao u Državno tajništvo, trebalo mi je nekoliko mjeseci da se priviknem, iako sam već bio u Državnom tajništu jedanaest godina, od 1978. do 1989. 

- Što biste odgovorili onima koji tvrde da ste udaljeni iz Guvernature i da ste zato puni jeda i osvetoljubivosti?

Kao što sam već rekao, kivnost i osvetoljubivost nisu osjećaju koji mi pripadaju. Moj otpor da napustim dužnost u Guvernaturi bio je pokretan dubokim osjećajem nepravde zbog odluke za koju sam znao da ne odgovara volji koji mi je bio očitovao sâm papa Benedikt. Da me izbaci, kard. Bertone je napravio niz teških zloporaba svoga auktoriteta: raspustio je prvo povjerenstvo od tri kardinala koje je papa Benedikt imenovao da istraži teške optužbe koje smo podigli ja kao generalni tajnik i generalni vicetajnik msgr. G. Corbellini protiv zloporaba koje počinio msgr. P. Nicolini. Umjesto toga kardinalskoga povjerenstva, napravio je stegovno povjerenstvo promijenivši u njegovu sastavu institucionalno povjerenstvo Guvernature. Još prije stvaranja toga povjerenstva pozvao me da mi kaže da me Sveti Otac imenovao nuncijem u Vašingtonu. Bez obzira na činjenicu da je stegovno povjerenstvo 16. srpnja 2011. odlučilo otpustiti msgr. P. Nicolinija, on je zloporabom poništio tu odluku i spriječio njezino objavljivanje. Tako me spriječio u radu na zacjeljenju korupcije prisutne u upravljanju Guvernature. 

- Što s onima koji govore o Vašoj 'fiksaciji' da postanete kardinal i koji tvrde da napadate Papu jer niste primili grimiz?

Sa svom ozbiljnošću mogu pred Bogom potvrditi da sam se zapravo odrekao toga da budem kardinal. Nakon moga prvoga pisma kard. Bertoneu, koje sam poslao papi tako da može učiniti ono što bude smatrao boljim, papa Benedikt me pozvao i primio 14. travnja 2011. u audijenciju te mi odmah rekao: 'Vjerujem da je zadaća na kojoj biste najbolje mogli služiti Svetoj Stolici ona predsjednika Prefekture za gospodarske poslove, umjesto kard. V. de Paolisa'. Zahvalio sam papi na iskazanom povjerenju i dodao: 'Sveti Oče, zašto ne pričekate šest mjeseci ili godinu? Ako me sada promaknete, tim koji je u mene imao povjerenja za sređivanje situacije u Guvernaturi bit će raspršen i otjeran' (kao što se zapravo i dogodilo). 

Dodao sam još jedan argument. Budući da je kard. De Paolis tek nedavno bio zadužen da sanira delikatnu situaciju s Kristovim legionarima (kard. De Paolis me bio konzultirao prije prihvaćanja te zadaće), rekao sam papi da bi bilo bolje da on nastavi obavljati institutcionalnu poziciju koja bi mu davala veći auktoritet kao osobi i njegovim postupcima među Legionarima. 

Na koncu audijencije papa mi je ponovo rekao: 'Ostajem pri svom mišljenju da je mjesto na kojem biste najbolje mogli služiti Svetoj Stolici mjesto predsjednika Prefekture za gospodarske poslove'. To može potvrditi kard. Re. Tako da sam se za dobro Crkve odrekao toga da budem kardinal. 

- Kako biste odgovorili onima koji Vašu obitelj uvlače u ovu stvar govoreći o 'sagi' pod vidikom velikih ekonomskih interesa?

Moja su braća 20. ožujka 2013. bila pripremila izjavu za tisak s čijom se objavom nisam složio zato da bih izbjegao uvlačenje cijele obitelji. Budući da su se optužbe moga brata Lorenza sada ponovile - naime, da sam lagao papi Benediktu kad sam mu pisao moleći da odem kako bih se mogao brinuti za bolesnoga brata - odlučio sam javno objaviti spomenutu izjavu. Nakon njezina čitanja, jasno je da sam osjećao ozbiljnu moralnu odgovornost da se brinem i da zaštitim svoga brata."

Izvor: aldomariavalli.it

1 komentar: