Slijedi najavljeni intervju koji je poglavar Piova bratstva dao nakon susreta u sjedištu Kongregacije za nauk vjere.
"- Kako je protekao susret?
Razgovor je vođen vrlo uljudno i isto tako otvoreno, jer Bratstvo sv. Pija X. iz poštenja odbija zaobići probleme koji još postoje. Uostalom, u istom su duhu bili i razgovori koji su se održavali zadnje dvije godine.
Kad sam 15. kolovoza ove godine izjavio da se slažemo o činjenici kako u pogledu na Koncil nema suglasnosti, morao sam precizirati: Kad se radi o dogmama, primjerice o Trojstvu, onda smo naravno suglasni kad ih nađemo u II. vatikanskom. Rečenica se ne smije istrgnuti iz konteksta.
Naši teološki razgovori su uvelike zaslužni što su se svi ti doktrinalni problemi mogli na ozbiljan način produbiti i rasvijetliti.
- U zajedničkom priopćenju Vatikana i Bratstva objavljeno je da Vam je predan jedan doktrinalni dokument i da je ponuđeno kanonsko rješenje. Možete li to precizirati?
Dokument je naslovljen- Doktrinalna preambula. Predan nam je na daljnje studiranje. Sve dalje je povjerljivo i razumjet ćete da Vam o tomu ne mogu ništa više reći. No, naslov 'Preambula' ukazuje da prihvaćanje istoga predstavlja preduvjet da Sveta Stolica kanonski prizna Svećeničko bratstvo sv. Pija X.
- U svezi te Preambule, možete li nam- ukoliko to ne dira u tajnost- potvrditi da ona sadržava, kako je u tisku objavljeno, razlikovanje između onoga što se mora vjerovati, što je 'esencijalno'- čega se Bratstvo potpuno drži- i onoga što pripada pastoralnom koncilu, kakav je II. vatikanski želio biti. Potonje bi se moglo podvrgnuti kritici, a da se vjera ne dovodi u pitanje?
To novo razlikovanje nije objavljeno samo u tisku, nego sam ga osobno čuo iz različitih izvora. Već mi je 2005. godine kardinal Castrillón Hoyos rekao, nakon što sam mu pet sati objašnjavao prigovore Bratstva protiv Koncila: 'Ne mogu reći da se slažem sa svime što ste rekli, ali iz toga što ste izjavili ne proizlazi da ste izvan Crkve. Pišite, dakle, Papi da ukine izopćenje.'
Zbog objektivnosti moram ustanoviti da u Doktrinalnoj preambuli nema jasnog razlikovanja između nedodirljivog dogmatskog područja, i pastoralnog područja koje je podložno diskusiji. Jedino što mogu potvrditi- jer je već spomenuto u priopćenju- je da ta preambula 'predstavlja neka doktrinalna načela i kriterije za tumačenje katoličkog nauka nužna za osiguranje vjernosti Učiteljstvu Crkve i za 'sentire cum Ecclesia', ostavljajući otvorenim za legitimnu diskusiju studij i teološko objašnjenje posebnih izraza i formulacija koje se nalaze u tekstovima II. vatikanskog koncila i Učiteljstva koje je slijedilo.'
Vidite, ništa više i ništa manje.
- Što se tiče kanonskog statusa, koji bi bio ponuđen Bratstvu pod uvjetom da ono prihvati Doktrinalnu preambulu; govori se prije o prelaturi, nego o ordinarijatu. Je li tako?
Kako točno zamjećujete, taj crkvenopravni status je uvjetan; njegove konkretne okolnosti moraju se sagledati u kasnijem periodu. To ostaje objekt diskusije.
- Kada mislite da ćete dati svoj odgovor na preambulu?
Čim nađem potrebno vrijeme da prostudiram dokument i da konzultiram odgovorne u Svećeničkom bratstvu sv. Pija X. U jednoj tako važnoj stvari obećao sam svojoj subraći da neću donijeti odluku, a da se ne posavjetujem s njima.
Međutim, mogu Vas uvjeriti da će naša odluka biti za dobro Crkve i duša. Naša akcija molitve ružarija, koja traje još nekoliko mjeseci, mora se intenzivirati tako da zagovorom Marije Majke Crkve dobijemo svjetla i jakosti, koje trebamo više nego ikada."
Izvor: Piusbruderschaft
Slika: RORATE CÆLI
Pretplati se na:
Objavi komentare (Atom)
Nema komentara:
Objavi komentar