subota, veljače 15, 2014

Još jedan

Nakon Gnocchija i Palmara ravnatelj talijanske Radio Marije otkazao je 13. veljače 2014. suradnju i s povjesničarom de Matteijem zbog članka čiji se prijevod nalazi u prethodnom postu. Zamjerio mu je kritičan stav prema sadašnjem pontifikatu i zahvaljujući na dosadašnjem angažmanu, također u ime slušatelja, otvorio mogućnost za ponovnu suradnju ukoliko de Matteijev ton postane pozitivniji. 

Profesor mu je istog dana poslao svoj odgovor koji se nalazi u nastavku, a o. Livio mu je zahvalio na "mirnom odgovoru" uz napomenu da je s određenim odlukama povezana bol. Izrazio je svoje uvjerenje da "Crkva iz sadašnjih problema može izaći slijedeći Gospu i Papu. Kako nas uči papa Benedikt XVI., sada je više nego ikad čas molitve".

"Dragi oče Livio,

priopćili ste mi 13. veljače putem e-pošte da ste odlučili obustaviti emisiju 'Kršćanski korijeni' na Radio Mariji jer se moje 'kritičko držanje prema pontifikatu pape Franje sve više akcentuira'. 'Vaša pozicija'- kako mi pišete- 'nespojiva je s Radio Marijom koja u svojim smjernicama ne predviđa samo slaganje s Učiteljstvom Crkve, nego i potporu Papina pastoralnog djelovanja'.

Najprije Vam želim zahvaliti za poziv koji ste mi upravili prije četiri godine da načinim emisiju 'Kršćanski korijeni' na Radio Mariji. Otada do prošloga 15. siječnja pokušao sam svake treće srijede što je bolje moguće ispuniti zadaću koju ste mi povjerili, time što sam razvijao povijesne, apologijske, duhovne i moralne teme u obranu Crkve i kršćanske kulture. Također Vam zahvaljujem zato što ste me javno branili kad me oštro napadao laicistički tisak zbog nekih emisija. Cijelo moje djelovanje i moj apostolat stoje i ostaju u službi Crkve i rimskog pape, kojemu sam posvetio svoju novu knjigu 'Namjesnik Kristov. Papinstvo između normalnosti i izuzetka'. Privrženost papinstvu predstavlja temeljni dio moga duhovnog života. 

Međutim, katolička nas doktrina uči da je papa nezabludiv samo pod određenim uvjetima, a da može pogriješiti, primjerice, u području crkvene politike, strateških odluka, pastoralnog djelovanja i čak redovitoga učiteljstva. U tom slučaju jednom katoliku nije grijeh, već obveza savjesti da ga na to upozori, pretpostavivši da se to čini sa svim poštovanjem i ljubavlju koje se jednom papi duguju. Tako su činili svetci koji nam trebaju biti životnim uzorom.

Crkva svojoj djeci ostavlja tu slobodu kritike i ne griješi onaj koji s dužnim strahopoštovanjem ukaže na mane crkvene hijerarhije. Naprotiv, griješi onaj koji šuti, bilo iz kukavičluka bilo iz konformizma. Drama Crkve današnjice leži upravo u strahu svećenika i biskupa koji čine 'par electa' Crkve, da prokažu trenutačnu strašnu krizu, dopru do njenih uzroka te predlože rješenja.

Još sam jedanput pročitao članak koji je bio razlogom moga udaljavanja, i čini mi se da se u njemu ne nalazi nikakvo nepoštovanje prema vladajućem Papi, nego samo neke prosudbe, više povijesne no teologijske, izražene iz čiste ljubavi prema istini. K tomu, nisam zabrinutost o aktualnom stanju Crkve izrazio u mjesečnoj emisiji na Radio Mariji, nego preko informativne agencije koju vodim. 

Dragi oče Livio, naravno da ste potpuno slobodni da me otpustite sa svog radija, no bilo bi bolje da ste to učinili bez navođenja razlogâ, umjesto što ste iznijeli tako slabe i, ako mi dopustite, tako neutemeljene. Niste dobro izašli iz ove stvari i to mi je zaista žao. Tijek događaja se sve više ubrzava i prije ili kasnije će vrtlog povući također Vas i Radio Mariju, prisiljavajući vas da u ovom ili onom smislu zauzmete pozicije za koje se nadate da se mogu izbjeći. No, dolaze časovi u kojima treba odabrati. Što se mene tiče, i dalje ću izvršavati slobodu jednog kršćanina da branim vjeru koju sam primio na krštenju i koja predstavlja moje najveće dobro. Neka mi pomogne Duh Sveti da ne popustim ikakvom pritisku ili dodvoravanju, da nikada ne prestanem govoriti istinu i da je to glasnije govorim koliko je veća šutnja onih koji bi zapravo morali biti njen glas.

S osobitim poštovanjem,

1 komentar:

  1. Svaka čast de Matteiu, rijetkost je danas sresti pronicljivost koja je ojačana poniznošću i prihvačanjem križa...

    OdgovoriIzbriši