Jučer je održano jedno hodočašće Majci Božjoj Bistričkoj u koje sam upao u zadnji trenutak. Iako je došlo nekako nenadano, ispalo je na koncu da je to bilo jedno od boljih i sadržajnijih hodočašća na kojima sam sudjelovao.
Nakon tradicionalne sv. mise u Dugavama, put nas je kao i obično vodio i asfaltom i makadamom, nepokošenim travnjacima i zaraslim puteljcima uz višekratne nalete pljuskova.
Razgovori su nam se svratili na duhovne teme. Jedan od sudionika podijelio je svoje dojmljivo iskustvo ignacijanskih duhovnih vježba kod Piova bratstva. Za razliku od velikih tridesetodnevnih, Bratstvo za laike održava petodnevne vježbe u kojima se kroz te dane prolazi sadržaj originalnih egzercicija.
Veliki promicatelj takvoga načina održavanja duhovnih vježba bio je o. Franjo Paulski Vallet (1) koji je nastojao duhovne vježbe popularizirati među laicima, ne skraćujući nego 'kondenzirajući' ukupna četiri tjedna Ignacijevih egzercicija u pet dana. Cilj je bio stvoriti laike koji će se aktivno zauzimati za vladavinu Kraljevstva Kristova nad društvom. Godine 1928. Vallet je osnovao kongregaciju čiji je glavni zadatak bilo održavanje duhovnih vježba. Mnogi od mučenika iz Španjolskoga građanskog rata polazili su duhovne vježbe o. Valleta. Budući da je djelovao i u Francuskoj, jakost tradicijskog pokreta u toj zemlji, usprkos prevratu '60-ih godina, veže se i za uspješno promicanje ignacijevskih duhovnih vježba među laicima. Nakon II. vatikanskog koncila, kad su razvodnjene mnoge redovničke zajednice, neki od otaca spomenute kongregacije oca Valleta pristupili su Piovu bratstvu i tako prenijeli petodnevne vježbe koje nadbiskup Lefebvre visoko uzdiže, kao u sljedećim rečenicama: "Sve smjera k potpunomu razaranju kršćanskih ustanova i vladavine Gospodina našega Isukrsta, posebno Njegova Kraljevstva nad društvom, to znači njegovih zakona, posebno Deset zapovijedi Božjih. Tom se otrovnom dahu možemo suprotstaviti samo ako se oslanjamo na trajnu Tradiciju vjere, svete misne žrtve i sakramenata, na tridentski katekizam, na nauk sv. Tome Akvinskog, na ružarij i na svete egzercicije".(2)
I druge zajednice koje su bile povezane s djelom nadbiskupa Lefebvrea preuzele su jednak način održavanja duhovnih vježba za laike: Petrovo bratstvo, opatija Clairval.
Isti je sudionik ovog hodočašća dojmljivo govorio ne samo o strukturi duhovnih vježba, nego i o vlastitom dojmu, atmosferi među egzercitantima, i utjecaju duhovnih vježba na vlastiti život. Budući da je sudjelovao i na nedavnoj kratkoj duhovnoj obnovi (3), mogao je prenijeti i ta opažanja.
Lagano koračajući i već se sprijateljivši i s kišom, izmjenjivale su se molitve na hrvatskom i na latinskom jeziku. Moram priznati da ni na jednom dosadašnjem hodočašću nisam izmolio više krunica i litanija.
Na cilju, koji se katkad činio tako dalekim, svatko je pred čudotvornim likom iznio svoje molitve i zahvale, a jedan od hodočasnika imao je dvostruku radost i razlog za zahvalnost jer je baš tijekom ovoga hodočašća postao prvi put otac.
Prolazeći pored ove kapelice nismo mogli ne misliti na dostojne imenjake ove dvojice svetaca.
A sljedeće će hodočašće biti možda već u rujnu.
Kojim putem ste hodali?
OdgovoriIzbrišiHvala na prisjecanju u molitvama kod kapele :-)
od kapele kroz grad do Sesveta, onda Kašina, Laz i Marija Bistrica
IzbrišiPater Steiner, isusovac također je do nedavno (u zadnjih godinu dana nisam upućena) vodio Ignacijeve duhovne vježbe u šutnji 5 ili 7 dana. Kako koju grupu. Uz puno molitvi na latinskom,tamjana itd. Svaka osoba je imala svoju čelijicu - sobu, tišina, sabranost. Jako lijepo. Znači kod njih postoje i 30 dana kako ste naveli, ali i u sabranosti i tišini 5 dana.
OdgovoriIzbrišiMarija
Iako duhovne vježbe nisu nešto što se samo pročita, uputio bih na ovu knjigu s lijepim razmatranjima koja slijedi metodu sv. Ignacija.
Izbriši