srijeda, rujna 14, 2016

Čvor manje

U prošlogodišnjoj je adventskoj propovijedi papinski propovjednik izjavio da su katolici do sada pretjerano častili Majku Božju; stalno novi naslovi i pobožnosti (1). Kod franjevaca Bezgrješne odlučili su, čini se, popraviti taj katolički nedostatak pa su novi poglavari ukinuli četvrti zavjet neograničene posvete Bezgrješnoj koji su ti redovnici polagali ugledajući se na sv. Maksimilijana Kolbea. 

Prenosim s Katholisches.info izostavljajući dijelove koji su nam već poznati iz prethodnih upisa: 

"[...]

- Ukidanje četvrtog zavjeta

U međuvremenu se u Brazilu i na Filipinima dogodilo prvo polaganje zavjeta bez posvete Bezgrješnoj koja je tipična za franjevce Bezgrješne. Ona je zamijenjena jednostavnom izjavom spremnosti da se ide u misije. Marijanska posveta je kao četvrti zavjet karakteristika toga reda. Pored triju evanđeoskih savjeta uboštva, čistoće i poslušnosti, koji su zajednički svim redovničkim zajednicama, franjevci Bezgrješne poznaju i četvrti, marijanski zavjet, koji prethodi ostalima.

Ukidanje marijanske posvete predstavlja konkretni zahvat u karizmu te zajednice. 'Postavlja se pitanje: 'Je li ta posveta bila problem?' A ako nije: 'Zašto se prisiljava taj red na takvu promjenu njegove izvorne karizme?'', piše stranica 'Libertà e Persona'.

Crkveni pravnici još raspravljaju je li dekret Kongregacije za redovnike  iz srpnja 2013. uopće pravovaljan ili nije. Mišljenja se razilaze. Isto vrijedi i za posebne intervencije poput ukidanja posvete Gospi. [...]

- Zabranjen novi osnutak

Mnoga su subraća od početka povjereničke uprave htjela napustiti tu kongregaciju, kako bi se mogla držati životnoga oblika na koji su se obvezali zavjetima. Novi osnutak kojem su težili zabranila je Kongregacija za redovnike. Daljnja naznaka da se ide protiv Tradicije i tradicionalnog obreda. Pokojni povjerenik zabranio je biskupima da primaju franjevce Bezgrješne koji napuštaju svoj red. [...]

Braća hoće ostati vjerni svojoj marijanskoj posveti, neograničenom predanju Bezgrješnoj. Njeno ukidanje predstavlja tešku intervenciju u identitet toga reda. [...]

Prema vjerodostojnim glasovima, taj bi zahvat mogao biti proširen i na žensku granu, dovodeći do teškog problema savjesti u redovnica koje su obećale vjernost karizmi koju je 1988. priznao i potvrdio  Ivan Pavao II. [...]

S firentinskim samostanom do sada je ukinuto petnaest samostana. Komesarska uprava doista ostavlja pravi trag pustoši.

Šeszdesetero je braće službeno zamolilo razrješenje od zavjeta kako bi moglo napustiti svoju zajednicu. Budući da se Rim boji osnutka novoga reda, svi zahtjevi ostaju blokirani. Veliki dio njih je u neizvjesnosti već tri godine. Kako se ta metoda pokazala kao slijepa ulica, ostala braća se nisu odlučila na taj potez.

- Papinski centralizam

Otpisom 'ex audientia' od 4. travnja 2016., koji je javnim postao tek prošloga 11. svibnja, papa Franjo ograničio je do sada u crkvenoj povijesti samorazumljivo pravo dijecezanskih biskupa da priznaju novu redovničku zajednicu. Od 1. lipnja za to treba pristanak Svete Stolice. Reskriptom je Franjo odredio da je uspostava novog reda koju bi poduzeo mjesni biskup bez odobrenja Rima ništava.

Centralizacija koju je Franjo odredio predstavlja upravo suprotnost 'decentralizaciji' Crkve koju inače zastupa; kako ju je proveo, primjerice, kod postupka proglašenja ništavosti braka gdje danas mjesni biskup može sam odlučivati ili kod pripuštanja sakramentima razvedenih koji su ponovo civilno vjenčani.

Sami biskupi bliski Franji potvrđuju, kako to izvještava progresivni 'Il Regno', da se doduše puno govori o kolegijalnosti i sinodalnosti, no da koncentracija moći u rukama jednog pape još nikada u crkvenoj povijesti nije bila tako velika. 

S tim u svezi 'Libertà e Persona' postavlja pitanje: 'Predviđa li se federacija redovničkih zajednica sa zajedničkom formacijom za sve crkvene redove s njihovim različitim karizmama? Ide li se prema sravnjivanju svih karizma u jednu vrstu sinkretizma redovničkog života?"

Izvor: Katholisches.info
Slika: Rinascimento Sacro

3 komentara:

  1. Dati se voditi od slijepaca može završiti samo tako da oboje padnu. Evo sad znam da se Majku Božju može i previše častiti. Tim previše čašćenjem može se uvrijediti osječaje onih ljudi koji se igraju bogova a nikako pravog Boga. No stavimo na vagu zavjet poslušnosti bogovima na jednu stranu i poslušnost Bogu i ljubav prema Onoj koja nam je Majka na drugu. Samo dal su im vage ispravne? Robelar

    OdgovoriIzbriši
  2. Robelar, tvoj guru Duspara niti časti niti se moli Majci Božjoj i svecima.

    Marko

    OdgovoriIzbriši
  3. Ne znam točno ali guru bi valjda bio neki učitelj ili duhovni vođa. Sam je naš Gospodin rekao da nikog tako ne zovemo pa nemoj ni ti. Pogotovo nemoj podmetati ni insinuirati jer vjerojatno ne poznaješ ni mene a ni osobu o kojoj govoriš. Jedini posrednik izmepu Boga i ljudi je Isus Krist. A najbrži , najkraći i najsigurniji put do Krista je po Njegovoj Presvetoj Majci. Ja, a vjerojatno ni spomenuti guru kako veliš , ne molimo se božici Ašeri , Izabeli ili možda pjevačici madoni koje se žele predstaviti za ono što nisu.Kako postoji Antikrist tako postoji i lažna majka.Inflacija takvih lažnih majki po raznim svetištima i porukama je upravo sada velika. Ali da bi došao do toga da ih možeš razlikovati prvo moraš upoznati pravu Majku Božju , moraš ju uzeti pod krov svoj , moraš joj biti sin. A da bi to mogao moraš iz svog srca ili ispod svog krova izbaciti sve one trice koje si nakupio . Za početak izbaci gorčinu i Majka Lijepe Ljubavi neće zaobići ni prezreti takvo ponizno i raskajano srce. Marijo Prijestolje Mudrosti , moli za nas. Robelar

    OdgovoriIzbriši