ponedjeljak, veljače 11, 2013

Fratres carissimi

Riječima iz naslova naš je slavno vladajući prvosvećenik, papa Benedikt XVI., započeo obraćanje kardinalima Svete rimske crkve u kojem je priopćio da će se zbog tereta godina i tjelesne slabosti odreći papinske službe, 28. veljače 2013. godine.

"Draga subraćo!

Nisam vas pozvao na ovaj konzistorij samo zbog triju kanonizacija, nego također da vam priopćim odluku od velike važnosti za život Crkve. Nakon što sam više puta ispitao svoju savjest pred Bogom, došao sam do sigurnosti da moje snage zbog uznapredovale starosti nisu više dostatne da na prikladan način izvršavam Petrovu službu.

Potpuno sam svjestan da se ta služba zbog svoje duhovne naravi ne smije izvršavati samo po djelima i riječima, nego ne manje patnjama i molitvama. Međutim, u današnjem svijetu, podložnom brzim promjenama i potresenom pitanjima od velike važnosti za život vjere, da bi se usprkos tomu kormilarilo Petrovom lađom i da bi se naviještalo Evanđelje, potrebna je također tjelesna snaga kao i snaga duha; snaga koja mi je posljednjih mjeseci toliko opala da sam morao priznati svoju nemogućnost da dalje dobro izvršavam povjerenu mi službu.

Stoga, potpuno svjestan težine ovoga čina, objavljujem ovime u punoj slobodi da se odričem službe biskupa Rima, nasljednika Petrova, koja mi je po rukama gospode kardinala povjerena 19. travnja 2005., tako da od 28. veljače 2013. u 20 sati biskupska stolica Rima postaje prazna i da će oni na čiju nadležnost spada, morati sazvati konklave za izbor novog pape.

Draga subraćo, od sveg vam srca zahvaljujem za svu ljubav i rad kojim ste sa mnom nosili težinu moje službe, i molim vas oproštenje za moje pogrješke. Povjerimo sada Svetu Crkvu skrbi Vrhovnog Pastira, našeg Gospodina Isusa Krista. Također, molimo Njegovu svetu Majku Mariju da svojom majčinskom dobrotom bude uz gospodu kardinale kod izbora novoga pape. Što se mene tiče, i u buduće želim svim srcem služiti Svetoj Crkvi životom posvećenim molitvi.

U Vatikanu, 10. veljače 2013.


BENEDICTUS PP XVI"

Nema komentara:

Objavi komentar