Messainlatino.it jučer je objavila žalosnu i neshvatljivu vijest da je papa Franjo odobrio dekret Kongregacije za ustanove posvećenog života, datiran 11. srpnja 2013., kojim se Kongregaciji franjevaca Bezgrješne zabranjuje služiti svetu misu prema drevnom Rimskom misalu, bilo javno bilo privatno. Do toga je došlo rovarenjem grupice nezadovoljnika članova ove franjevačke zajednice. Ovo je prvi put da se djeluje protiv dokumenta Summorum Ponitificum, koji potvrđuje da je svaki svećenik potpuno slobodan služiti se klasičnim Rimskim misalom i da mu za to nije potrebno nikakvo posebno dopuštenje. Od nedjelje, 11. kolovoza 2013., htjedne li neki od otaca navedene kongregacije služiti klasičnu misu, morat će svaki put (volta per volta) tražiti dopuštenje nadležnog tijela. I ne samo to, grupica nezadovoljnika je postigla da se prijevremeno razriješi službe i njihov utemeljitelj sveta života o. Stefano Marija, navodno zbog previsoke životne dobi, no ona mu do sada nije smetala da svoju redovničku zajednicu dovede do vrha najbrže rastućih. Za komesara iliti povjerenika imenovan je kapucin F. Volpi. Iako se ova odluka odnosi samo na jednu kongregaciju, nižu se upitnici. Franjevci Bezgrješne svim su srcem prihvatili hermeneutiku kontinuiteta za koju se zalagao Benedikt XVI. Prestaje li ubuduće misa vjekova biti 'liturgijski oblik [...] osobito prikladan za susret s Otajstvom Presvete Euharistije' (1), ostaje li i nadalje 'ono što je prijašnjim naraštajima bilo sveto [...] i za nas sveto i veliko' (idem) ili će se nadalje na pristajanje uz tradicionalnu misu gledati kao na naznaku pelagijanske zaraze?
"Svećenici franjevaca Bezgrješne (FI) od 11. kolovoza mogu samo zgodimice i to s izričitim dopuštenjem služiti svetu misu prema starom obredu. Jedan od najvitalnijih i najplodnijih redova Katoličke crkve, Sveta Stolica stavila je pod komesarsku upravu.
Red predstavlja posebnost u Katoličkoj crkvi. Uspostavljen kao samostalan zajednica 1990., kongregacija je nakon motuproprija Summorum Pontificum Benedikta XVI., prešla na izvanredni oblik rimskog obreda. Red koji među svojim posebnostima ima i posvetu Bezgrješnoj, ima snažnu misijsku i evangelizacijsku karakteristiku.
Red predstavlja posebnost u Katoličkoj crkvi. Uspostavljen kao samostalan zajednica 1990., kongregacija je nakon motuproprija Summorum Pontificum Benedikta XVI., prešla na izvanredni oblik rimskog obreda. Red koji među svojim posebnostima ima i posvetu Bezgrješnoj, ima snažnu misijsku i evangelizacijsku karakteristiku.
- Misijski i povezani s tradicijom: posebna karizma mladog reda
Red se prvenstveno odlikuje svojom vjernošću Učiteljstvu i Tradiciji. Kombinira ono što u tradicijskim zajednicama često nedostaje, razlikujući se od ostalih i propisom franjevačkog siromaštva. Čini se da je osobita dinamika koja ga smješta među najbrže rastuće redove u Crkvi, nekima trn u oku.
Red raspolaže s preko 60 misijskih kuća muške misionarske grane, barem dva samostana muške kontemplativne grane, preko 50 samostana ženske misionarske grane i 4 ženske kontemplativne grane, s ukupno 800 braće i sestara, od toga 200 svećenika. Kongregacija često preuzima samostane koje zbog nedostatka podmlatka napuštaju drugi redovi i ispunjava ih novim životom.
Red djeluje misijski i širom svijeta evangelizira vlastitim medijima, uključujući radio i televiziju. Svećenici se formiraju biritualno, no već se godinama unutar svoga reda služi isključivo drevnim obredom. Aktivno sudjeluje u unutarcrkvenim raspravama, npr. o hermeneutici Drugog vatikanskog koncila, proitv utjecaja liberalnih ideja, imenujući crkvene neprijatelje, prije svega masone. Zbog svoga posebnoga nastanka i povijesti razvitka, ne pripada zajednicama u okviru 'Ecclesiae Dei' i ne uživa zaštitu toga povjerenstva. Ta okolnost je sada došla do izražaja i omogućila ograničenje celebracije klasične mise.
- Pobuna unutarnje skupine u redu protiv drevnog obreda?
Red se prvenstveno odlikuje svojom vjernošću Učiteljstvu i Tradiciji. Kombinira ono što u tradicijskim zajednicama često nedostaje, razlikujući se od ostalih i propisom franjevačkog siromaštva. Čini se da je osobita dinamika koja ga smješta među najbrže rastuće redove u Crkvi, nekima trn u oku.
Red raspolaže s preko 60 misijskih kuća muške misionarske grane, barem dva samostana muške kontemplativne grane, preko 50 samostana ženske misionarske grane i 4 ženske kontemplativne grane, s ukupno 800 braće i sestara, od toga 200 svećenika. Kongregacija često preuzima samostane koje zbog nedostatka podmlatka napuštaju drugi redovi i ispunjava ih novim životom.
Red djeluje misijski i širom svijeta evangelizira vlastitim medijima, uključujući radio i televiziju. Svećenici se formiraju biritualno, no već se godinama unutar svoga reda služi isključivo drevnim obredom. Aktivno sudjeluje u unutarcrkvenim raspravama, npr. o hermeneutici Drugog vatikanskog koncila, proitv utjecaja liberalnih ideja, imenujući crkvene neprijatelje, prije svega masone. Zbog svoga posebnoga nastanka i povijesti razvitka, ne pripada zajednicama u okviru 'Ecclesiae Dei' i ne uživa zaštitu toga povjerenstva. Ta okolnost je sada došla do izražaja i omogućila ograničenje celebracije klasične mise.
- Pobuna unutarnje skupine u redu protiv drevnog obreda?
Nakon izbora pape Franje pobunila se jedna interna skupina protiv tradicijskog smjera, koji je do sada očito slijedila samo s gnušanjem. Pod izmijenjenim okolnostima vidjeli su priliku za pobunu. Uočili su da je završilo vrijeme Benedikta XVI. i njegove liturgijske reforme i primili signale pape Franje protiv 'pelagijanizma' i 'pokušaja restauracije', koje je nazvao 'iskušenjima' za svećenike (Latinske Amerike), kao sada u govoru latinskoameričkim biskupima za vrijeme njegova boravka u Brazilu. Poglavar reda, o. Stefano M. Manelli, istovremeno je proglašen 'prestarim' i da tako više nije sposoban voditi red.
- Uzor stigmatiziranog oca Pija
Na njemačkom jezičnom prostoru do sada postoji samo jedan jedini njihov samostan u Kitzbühelu u Tirolu (Austrija). Dva daljnja preuzimanja ukinutih samostana pala su zbog otpora mjesnih biskupa; zbog 'prekonzervativnog' usmjerenja reda i njegovanja drevnog obreda.
Unutar kongregacije na ove se mjere Svete Stolice gleda kao na ispit. Red ima dva uzora: svetog stigmatiziranog oca Pija i svetog mučenika o. Maksimilijana Kolbea. Otac Pio je mnogo propatio zbog crkvenoga sumnjičenja. Jedan franjevac Bezgrješne nakon što je obznanjena komesarska uprava, kaže da u takvoj situaciji karizma reda naznačuje njihov smjer: 'podnijeti to u poslušnosti i povjerenju u Božju providnost'."
- Uzor stigmatiziranog oca Pija
Na njemačkom jezičnom prostoru do sada postoji samo jedan jedini njihov samostan u Kitzbühelu u Tirolu (Austrija). Dva daljnja preuzimanja ukinutih samostana pala su zbog otpora mjesnih biskupa; zbog 'prekonzervativnog' usmjerenja reda i njegovanja drevnog obreda.
Unutar kongregacije na ove se mjere Svete Stolice gleda kao na ispit. Red ima dva uzora: svetog stigmatiziranog oca Pija i svetog mučenika o. Maksimilijana Kolbea. Otac Pio je mnogo propatio zbog crkvenoga sumnjičenja. Jedan franjevac Bezgrješne nakon što je obznanjena komesarska uprava, kaže da u takvoj situaciji karizma reda naznačuje njihov smjer: 'podnijeti to u poslušnosti i povjerenju u Božju providnost'."
Izvor: katholisches.info
Slika: Orbis Catholicus Secundus
Nema komentara:
Objavi komentar