QVC je već objavila vijest da je novi biskup Fort Wortha, iz razloga o kojima se još nagađa, zabranio služenje tradicionalne mise Koledžu sv. Ivana Fišera i Tome Mora. Sigurno će biti novih vijesti o tom slučaju, ali je znakovito da biskup ne zabranjuje općenito sv. mise u kapeli Koledža, nego isključivo mise u tzv. izvanrednom obliku (unatoč motupropriju Summorum Pontificum i naputku Universae Ecclesiae).
"24. veljače 2014.
Dragi gospodine King,
zahvaljujem Vam na današnjem posjetu. Pišem Vam kako bih i formalno naveo ono što sam Vam rekao tijekom našeg susreta. Ove norme odmah stupaju na snagu:
1. nemate dopuštenje za javnu celebraciju izvanrednog oblika mise u kapeli Koledža sv. Ivana Fišera i Tome Mora. To uključuje nedjelje i radne dane. Tjedna celebracija u izvanrednom obliku dostupna je vjernicima svake nedjelje u crkvi Uznesenja Marijina u Fort Worthu.
2. možete imati samo celebraciju mise u redovitom obliku sa svećenicima koje sam osobno zadužio za takve celebracije kao biskup Fort Wortha.
3. Neizvršavanje gore navedenih norma rezultirat će mojim oduzimanjem dopuštenja za celebraciju euharistije u Vašoj kapeli, zajedno s povlačenjem dopuštenja da u kapeli čuvate Presveti Sakrament.
Ove sam norme uveo iz pastoralne zabrinutosti i skrbi za studente Koledža sv. I. Fišera i T. Mora, kao i zbog Vaše duše. Pozivam Vas da ih slijedite. Molim Vas da svojim studentima izručite moju zahvalnost za njihov dar duhovnog buketa i da ih uvjerite da su u mojim molitvama.
Iskreno Vaš u Kristu,
msgr. dr. M. F. Olson,
biskup Fort Wortha"
Pa nek se pozove na Motu Proprij, ako ima vjernika koji traže takvu Misu i ako je ne služi "na silu" nemože je ni biskup zabraniti
OdgovoriIzbrišiZnakovito je da je samo zabranio misu u toj kapeli,a u župi je ostavio TLM. Očito su nastali problemi s koledžom.
OdgovoriIzbrišihttp://www.youtube.com/watch?v=8CWTDQ2_HL8
Znakovito je da nije "zabranio misu" (kao sto je slobodno mogao jer je to kapelica), nego je zabranio tradicionalnu misu. Dakle, rjesenje za eventualne probleme (bilo stvarne, bilo izmisljene) je slicno kao kod Franjevaca od Bezgrjesne zabraniti tradicionalnu misu, a dopustiti novu misu!?
IzbrišiNa ovaj nacin se moze doci u (gotovo) bilo koju tradicionalnu zajednicu. S obzirom da su to cesto jedine tradicionalne mise na ogromnim podrucjima, ondje se okupljaju razliciti profili ljudi. Izaberes nekoliko, sto biste rekli, ekstremista koji ti priznaju da npr. sumnjaju u valjanost novus orda. Na osnovu toga pokrenes akciju i zabranis tradicionalnu misu ili npr. pokazes svoju milostivost tako da stavis tradicionalnu misu svaku drugu nedjelju ili prvu srijedu u mjesecu i slicno.
Ovaj govori da se nudi samo i iskljucivo samo TLM. Mislim da je pogriješio i koledž i biskup. Trebali su slaviti dvije mise TLM i NO (valjda imaju toliko svećenika. Pa nek izvoli dolazit tko na koju želi.
IzbrišiZasto bi sluzili NO? Pa to je jedini koledz na kojem se sluzi(la) svakodnevna tradicionalna misa, a okruzen je zupama u kojim sa se sluzi nova misa. Sto mislite da studenti koji su dolazili na koledz nisu znali zasto tamo dolaze.
IzbrišiNe kažem da nisu znali ali tu je dakle opet pogriješio koledž koji se očito nije deklarirao kao tradicionalno usmjeren. Da su se tako deklarirali sve bi drukčije bilo. Trebali su zatraziti da ih se stavi pod upravu Ecclesie Dei i mjesni biskup nebi imao nikakvu ovlast nad njima. Dakle tu je ipak nešto više u pitanju
IzbrišiKoledz se nije deklarirao kao tradicionalno usmjeren?
IzbrišiStaviti koledz pod upravu Ecclesije Dei?
Mjesni biskup ne bi imao nikakvu ovlast nad njima?
Jeste vi pali s Marsa.
Nisam s Marsa zašto bih bila s Marsa
IzbrišiKomentari vam tako zvuce.
IzbrišiSto vam znaci da se koledz nije deklarirao kao tradicionalno usmjeren. Jel imate neku potkrepu za tu tvrdnju. Meni se cini da su se tako odredili i da su svi koji su dolazili znali za to.
Sto vam znaci da se koledz stavi pod upravu Ecclesije Dei? Nikad jos nisam cuo da je neka skola ili koledz to ucinio niti da se to moze. Cuo sam samo za crkvene redove. Jel vi imate neke druge informacije?
Kako to mislite da mjesni biskup ne bi imao nikakvu ovlast da su pod Ecclesijom Dei? Pa mjesni biskup moze sutra reci Bratstvu sv. Petra da se pokupe iz njegove biskupije i oni bi ga morali poslusati.
Eto, to sam mislio kada sam pitao da li ste pali s Marsa.
Šta znači? Pa moraš imati valjda neku vanjsku oznaku tradicionalnog usmjerenja. Kako bi vama bilo da dodjete na koledž gdje se služi samo neokatekumenska Misa, a nisu deklarirani da su pod upravom neokatekumena, da su osnovani od neokatekumena ili šta već još može biti. Bilo bi glupo zar ne?
IzbrišiA koliko sam pročitao i ovaj im je profesor Taylor Marshall napustio koledž iz istih razloga, dakle nešto tu ne štima. Koledž nema nikakvu javnu usmjerenost ali inzistiraju samo na izvanrednom obredu. Opet jako čudno. Koliko ja znam Ecclezia Dei odgovara osobno papi, s mjesnim biskupima nemaju kontakta. Pa pogledajte Opus Dei mjesni biskup s njima nema ništa niti mu u čemu odgovaraju.
Sad vise ne znam jel razgovaram s jednom ili dvije osobe (od kojih se ni jedna ne zna potpisati) jer je u jednom obracanju zensko, a u drugom musko.
IzbrišiNe znam jel me zafrkavate ili sto. Kroz pet sekundi sam nasao ovo na stranicama koledza:
Lex Orandi – We pray the Traditional Latin Mass and the associated rich Sacred Liturgy that has been passed down to us through the ages. We are certain that fidelity to the usus antiquior is essential to achieving our mission.
Dalje nisam ni trazio jer me taj koledz kao takav uopce ne zanima. I sad vi meni kazete da netko moze doci na takav koledz studirati ili poducavati i ne znati kakvo je usmjerenje koledza.
I onda ovo o Ecclesiji Dei, koliko vi znate. Pa bolje da ne komentirate ako ne znate. Ako neki tradicionalni apostolat (poput Bratstva sv. Petra, Instituta Krista Kralja itd.) zeli doci u neku biskupiju, mora dobiti dozvolu od biskupa. A biskup tu dozvolu moze u bilo kojem trenutku i povuci.
Usto mi uopce niste odgovorili na pitanje o tome kako bi se koledz stavio pod upravu Ecclesije Dei.
Ja i dalje mislim da ste poceli komentirati nesto o cemu se uopce niste informirali.
Moj je samo gornji komentar.
IzbrišiPredlažem da se sačeka komentar cijenonog dr. Taylora Marshalla.
IzbrišiMoram primjetiti da i M.B. i TB zauzimaju stav da tradiconalisti ne mogu biti u krivu. Oni jedino mogu biti žrtve strašnih modernističkih biskupa koji angažiraju svoje špijune te prave nedere u vjernim malim tradicionalističkim poniznim zajednicima.
Mozemo mi cekati komentar cijenjenog dr. Taylora Marshalla ili ne, on ce svoje misljenje dati i ne smijemo zaboraviti da je i on jedna od zainteresiranih strana u ovoj prici.
IzbrišiNe znam za M.B.-a, ali moje misljenje nije da tradicionalisti ne mogu biti u krivu, i te kako mogu biti u krivu. Moje misljenje je da TRADICIONALNA MISA ne moze biti u krivu i da nikada ne postoji razlog da se tradicionalnu misu zabrani! Ako je problem tako tezak da se mora zabraniti misu, onda se mora zabraniti svaku misu u doticnoj crkvi/zupi/kapelici. Ako je problem u tome sto nema svecenika koji bi sluzili tradicionalnu misu, a imaju valjani celebret, onda treba jasno reci: svaki svecenik s valjanim celebretom moze sluziti misu (bilo jednu ili drugu) u toj i toj crkvi, ali to je nesto sto bi trebalo vrijediti za sve crkve.
Lex, da dolijem još ulja na vatru, nemojte misliti da je Marshall autor mnogih knjiga, popularni bloger i bivši dekan jednog koledža zato što uvijek i svakome kaže što misli, nego zato što je vješta vidra.
IzbrišiNiti Father Z, koliko god simpatičan bio, nije daleko od te ocjene.
Ne mislim ja da te osobe lažu o bilo čemu, ili da zabadaju noževe u leđa, ali budite sigurni da će svoje mišljenje o nečemu (npr. o FSSPX-u) znati kapitalizirati i da neće voditi bitke koje ne mogu dobiti.
Kao što smo valjda svjesni da dobar dio rimske Kurije (ne najbolji, ali daleko od najgoreg) čine upravo vidre.
Baš to. Na žalost, tradicionalna strana katolika u trenu je skočila na nož (npr. Rorate ekipa) u obračunima sa biskupom, a ljudi nisu sagledali cjelovitu sliku. Čini se kako je ekipa koja je uređivala stvari tamo u kapeli i sveučilištu dosta naginjala tradicionalnoj vrsti ekstremizma, obračunavala se sa 2. VK i sl. A nažalost, malo takvih ekstremista ne doživljava kako u svojoj borbi za tradiciju toj istoj tradiciji više štete nego li koriste.
OdgovoriIzbrišiDragi moji Lex i Caritas et Veritas,
OdgovoriIzbrišivi ste dobrohotni i imate osjećaja za realnost poput čovjeka koji, vidjevši susjedu kojoj se svakih deset dana pojavi šljiva ispod oka lijepo objašnjava kako je dotična jako nespretna i svaki čas pada niz stepenice.
Naravno da je ovaj unutarnji neprijatelj ključna stvar.
za razliku od pričesti "razvedenima i ponovno vjenčanima" (čitaj ponosnim javnim bigamistima) u kojoj treba pokazati pastoralni pristup.
Hoće li za svaku kritiku koju objavi pojedinac koji deklarirano ide na tradicionalnu misu takva misa biti ukinuta? Očito da preuzvišeni gospodin biskup tradicionalnu misu doživljava kao izvor problema, ili kao nešto što je u biti problema. Valjda i jest.
Gospoda biskupi se valjda osjećaju sretno i poletno kao Sovjeti uoči ulaska u Afganistan. Sve je opet procvalo, riješili smo se Benediktove kaljuže. Proljeće dolazi.
O tome koliko je biskupov čin pravno dopušten, nećemo se baviti. Sila Boga ne moli.
Dragi moj M.B.,
Izbrišilijepo je kad se rasprava započne sa 'ad hominem' obračanjem, to daje cijeloj argumentaciji težinu, kao i dojam objektivnosti i ozbiljnosti, zar ne?
Neću posezati za istim "argumentima" već ću izložiti što je pisao drugi blog koji je to prenio prije nego je vijest došla u naše predjele:
http://veneremurcernui.wordpress.com/2014/03/03/fisher-more-denied-ability-to-offer-tlm/
Dakle, prije nego posegnete za ad hominem napadima valja se informirati o ključnim podacima:
1. Vjernici su sami napuštali to sveučilište i prije intervencije biskupa - čovjek bi se zapitao zašto?
2. Svećenik FSSPa je služio misu po tradicionalnom obredu tamo, to je prestao činiti - čovjek bi se također zapitao zašto?
3. Michael King je počeo zauzimati separatističke stavove prema Crkvi (u skladu sa onim koje zauzimaju militantniji pobornici SSPXa)
Zbrojite 2 i 2 (tj. u ovom slučaju 1 + 1 + 1). Ako je tradicionalna misa sredstvo obračuna sa Crkvom radi nečijeg osobnog viđenja kako bi Crkva trebala djelovati (dakle, ne govorimo o molitvi, o poučavanju i sl. već o izravnom nametanju svoje vizije vjernicima) - ne čudi me što je biskup posegao za ovim sredstvom. To ga ne opravdava, ali definitivno obrazlaže. Postoje li bolji načini? Vjerujem kako postoje. No, jesmo li mi uopće upoznati sa situacijom da ju možemo objektivno prosuditi i kritizirati? Ako vi smatrate da jeste, vjerujem kako onda jamačno imate posebnu objavu danu od Gospodina kada znate što je biskupu u srcu i sa kojom nakanom čini to što čini.
A ako nije tako, onda ste senzacionalist, u razini sa onima koji su zaskočili papu radi "... tko sam ja da im sudim?". Razmislite o svojim nakanama, o sredstvima, argumentima, obrazlaganju i uvidu u situaciju koju imate.
Caritas et Veritas, vi smatrate da je biskup opravdano ukinuo tradicionalnu misu i nametnuo novu misu kao reakciju na neka negativna zbivanja na koledzu? Meni se cini da je to najbolji nacin da pojaca svaku separatisticku tendenciju koja je postojala.
IzbrišiDruga stvar je ovo:
http://www.lmschairman.org/2014/03/is-ef-dangerous-to-souls.html
Ne smatram da je čin bio opravdan, jer nikada, ni u kojoj situaciji, kakva god ona bila - Kristova žrtva ne smije biti sredstvo obračuna. Smatram da to vrijedi kako za Michaela Kinga, tako i za nadbiskupa.
IzbrišiS druge strane, jednako tako mogu razumjeti zašto je biskup tako postupio. Razumijevanje i opravdanje su različiti pojmovi, Žalosno je što se to prelomilo preko mise, ali - ako je članak bloga kojega sam gore naveo točan, misa nije bila cilj kao što brojni senzacionalistički mediji tvrde, već samo sredstvo. Druga je stvar što vjerujem kako je i korištenje (uskraćivanja) svete mise kao sredstva pogrešno po sebi... Ali opet, jednako tako ne mogu se staviti u biskupovu kožu i tvrditi kako su mi poznati svi uvjeti i situacija u kojoj se on našao kada je ovo učinio.
Zašto nije ukinuto svako služenje mise. Pa neka idu u okolne župe? Nego NO može, a TLM ne. To je isprobana agenda.
IzbrišiAko se vi zavaravate, ne moram se ja. Ostanite promatrati kao Buridanov magarac.
onima koji su zaskočili papu radi "... tko sam ja da im sudim?
Mislite na pobornike "gay-brakova" koji se širom svijeta pozivaju na papu Franju? A nisu se pozivali na starog Benedikta. Na Boffa, Kuenga, Rolling Stone i Time...?
Tko se zavarava biti će nam otkriveno tek u posljednji čas. Zašto opcija A a ne B, ili neka nikome znana opcija C - ne možemo reći iz jednostavnog razloga - nismo upoznati sa cjelovitom situacijom.
IzbrišiA što se tiče pobornika gay brakova, argument vam je pogrešan. Papa nije rekao ništa što ne spada na katoličku vjeru, te ga stoga ni jedan vjernik nema pravo radi toga kritizirati. Kritika se može uputiti isključivo i jedino medijima koji su cjelovitu poruku osakatili i izvukli samo dio rečenice koji im paše. Na tu okrljaštenu poruku medija su se pozivali pobornici gay 'brakova', a ne na poruku pape Franje.
Zato valja baratati ispravnim pojmovima, jer ovako samo unosite pomutnju. A pomutnja nije od Boga koji je Istina.
Pa i ja mogu razumjeti biskupa, mogu razumjeti i komesara franjevaca od Bezgrjesne, mogu razumjeti i Hansa Kunga itd.
IzbrišiKoliko ja vidim Rorate Caeli je do sada iznosio cinjenice. Sigurno da nisu npr. pratili svaki papin potez, ali za to imamo bitno.net i gomilu drugih siteova. Sve cinjenice koje su napisali o djelovanju kardinala Bergoglia u Buenos Airesu pokazale su se tocnom. Druga je stvar sto neki smatraju da se sve to moze opravdati ili da je izvadjeno iz konteksta. Naravno da bi takvi mogli sasvim lako opravdati (ili razumjeti, premda ne i opravdati) potpunu zabranu tradicionalne mise npr. Jer ako je u nekoj zajednici zabranjena misa, jamacno su si sami krivi. Oni su gresnici (kao u ostalom i svi mi) i sigurno da su si to sami navukli na glavu nekim svojim postupcima o kojima mi mozda jos i ne znamo dovoljno.
Jednako tako mozemo razumjeti (mozda ne i opravdati) i to sto u bivsoj Jugoslaviji ima samo jedna javna redovita tradicionalna misa. Jer biskupi se sigurno boje da se i njima ne dogodi ovo sto se dogodilo sa franjevcima od bezgrjesne, s jadnim biskupom u Fort Worthu koji je morao ovako reagirati da zaustavi sizmu (usput u tom istom gradu odrzana je i konferencija pentakostalnih protestanata kojima je Papa uputio poruku nazvavsi jednog od njih bratom biskupom; ali to je jamacno zaskakanje Pape) itd.
Rasprave ovakvoga tipa ukazuju na dublju problematiku koja je iznimno slojevita i teška. I nigdje nisam rekao da su postupci pojedinih biskupa ispravni, ili da ih podržavam - samo insinuiranje toga apsurdiziranjem poput "Oni su gresnici (kao u ostalom i svi mi) i sigurno da su si to sami navukli na glavu nekim svojim postupcima o kojima mi mozda jos i ne znamo dovoljno." već je pogrešno.
IzbrišiStoga, da rasčistim, ponoviti ću napisano:
"Ne smatram da je čin bio opravdan, jer nikada, ni u kojoj situaciji, kakva god ona bila - Kristova žrtva ne smije biti sredstvo obračuna. (...) Ali opet, jednako tako ne mogu se staviti u biskupovu kožu i tvrditi kako su mi poznati svi uvjeti i situacija u kojoj se on našao kada je ovo učinio."
Stvar ipak nije toliko jednostavna da ju blogerska strana Hrvatske može prosuditi kao "u pravu je!" ili "u krivu je!", ma koliko se neki trudili simplificirati ju.
Jasno, ne mozemo je mi prosuditi. Mi mozemo prosuditi cinjenice koje su nam poznate. Ali, ne treba se bojati, za tjedan-dva ce ova prica biti zaboravljena i krenut cemo ispocetka s nekom novom.
IzbrišiI kad se danas-sutra opet ista stvar ponovi necemo smjeti komentirati da se uvijek zabranjuje tradicionalna misa jer, dakako, necemo imati sve informacije. Ali cemo moci optuziti neke grupe koje nam se ne svidjaju jer o njima imamo sve potrebne informacije.
Vjerujem kako se ovdje cilja na moj stav o SSPXu, budući da nije prvi put kako sam prozvan radi toga. Pa, da se poslužim citiranjem: "Mi mozemo prosuditi cinjenice koje su nam poznate." - sa tim se u potpunosti slažem. Stoga sam i rekao "Ne smatram da je čin bio opravdan, jer nikada, ni u kojoj situaciji, kakva god ona bila - Kristova žrtva ne smije biti sredstvo obračuna." - jesam li pogriješio u toj tvrdnji? Ili, griješim li ako kažem kako SSPX nema jurisdikciju za dijeljenje sakramenata unatoč sukcesiji, što čini to isto dijeljenje sakramenata valjanim ali nedopuštenim? Sjetite se, vaše su riječi "mozemo prosuditi cinjenice koje su nam poznate".
IzbrišiTakođer, nepošteno je podbosti ovako, ispod struka. Niti je "optuživanje grupa koje nam se ne sviđaju" tema našega razgovora, niti je to pitanje sviđanja već kanonskih propisa. Svođenje na "sviđanje" već je guranje vode na svoj mlin, i to iskrivljavanjem istine.
Caritas et Veritas,
Izbriširekli ste Kritika se može uputiti isključivo i jedino medijima koji su cjelovitu poruku osakatili i izvukli samo dio rečenice koji im paše.
Slažem se. I Benedikta su iskrivljavali, ali ne da bi kao pokazali kao svog saveznika, nego kao rigidnog klerofašista. E sad, mene zanima što mislite zašto papu Franju izvlače iz konteksta u smislu "simpatičnog", "dobrog", "tolerantnog". Zašto od njega rade svog navodnog istomišljenika i saveznika. Dok su Benedikta uvijek doživljavali kao protivnika, kao apsolutno zlo koje uvijek radi proiv snaga napretka. Je li to slučajno?
Drag M.B., usiljenost tvoga komentara (a i stava), zaslužuje samo da bude komentar ignoriran.
IzbrišiPa, dragi ljudi, budite pošteni i recite da može biti nešto krivo i s tradicionalistima, da nisu svi svete krave.
Što se tiče napada na TLM - to je najlakši način da se tradicionalisti uzbude i skuliraju, zato je čini mi se biskup to i napravio.
Ali, sačekajmo...
Zato jer mediji uče. Jer žele potkupiti vjernike, prikazati se kao saveznici. Jednako tako mogu vas pitati - zašto su prije protivnici vjere vjernike progonili, a sad im nude liberalizam? Zato jer ti protivnici uče, otkrivaju uvijek nove načine da potkopaju vjernost Crkvi. Ne znam jeste li čitali pobudnicu pape Franje Evangelii Gaudium, stoga ću vam citirati jedan pasus:
Izbriši"34. U današnjem svijetu, koji karakterizira brzina komunikacije i pristrani izbor sadržaja od strane medija, poruka koju naviještamo više je no ikad izložena opasnosti da bude iskrivljena ili svedena na neke svoje sporedne efekte."
Ukazujući na to kako je papa Benedikt XVI. zao i strašan mediji su na svoju stranu mogli dobiti protivnike Crkve, no ne i one koji su prionuli uz Crkvu, makar u tome bili slabi. Ovako sada igraju na emocije i, kao kada se stablu guli kora, sloj po sloj, sad se trude osvojiti one koji u kršćanstvu vide samo socijalnu stranu, samo pomaganje siromašnima i potrebitima - i naravno, obilje ljuuuuubavi. Naravno, ljubavi koja je pogrešno shvaćena (o čemu piše Benedikt XVI. u svom Caritas in Veritate).
M.B. samo se jos malo strpi koji dan, evo na, vec se sprema napad medija na papu Franju.
Izbriši"Što se tiče napada na TLM - to je najlakši način da se tradicionalisti uzbude i skuliraju, zato je čini mi se biskup to i napravio. "
IzbrišiSto to znaci "uzbude i skuliraju"? Daj mi reci koliko to ukidanje TLM-a moze pomoci situaciji? "Ekstremni" tradicionalisti ce shvatiti da su u krivu i da trebaju ici samo na novus ordo misu ili ce ublaziti svoje stavove pa ce jedan tjedan ici na jednu, drugi na drugu? Zar ne bi bilo bolje da je biskup odredio da samo recimo dva njegova svecenika smiju tamo sluziti misu (tradicionalnu ili novu, u dogovoru s koledzom) i onda da oni takticno djeluju kako bi umirili te strasne tradicionaliste.
Caritas, ali te opačine protivnika Crkve traju već 2000 godina.
IzbrišiNisu mediji počeli napade protiv Crkve u vrijeme Benedikta, pa da su to sad prvi i drugi papa protiv kojih pokušavaju progurati svoje rabote.
Možda zato što ti ljudi ipak osjećaju koja karika je slabija? Scalfarija nitko nije oteo i silio da obavi intervjuiranje.
Traju 2000 godina, i trajati će do kraja vremena. Crkva nije ustanovljena kako bi uživala naklonost svijeta - "Nije učenik iznad učitelja". Jasno, postoje karakterno jači ljudi, kao i slabiji. Postoje bolji polemičari, kao i slabiji. Također, postoje i oni koji će bez zadrške reći što im je na srcu makar to kasnije bilo krivo interpretirano, kao i oni koji će se truditi sročiti svoje riječi tako da u njima ne ostane prostora za krivu interpretaciju. Papa Franjo je sa tom izjavom "kiksao" - makar nije izrekao ništa protivno vjeri (jer, kakve god sklonosti osoba imala, ako su zle i ako se osoba sa njima bori i pred njima ne popušta - tko je itko od nas da im sudi?), ali čini se kako nije računao na Scalfarijevo izvlačenje iz konteksta. Vjerujem i kako ga je upravo to potaklo da ubaci onaj redak što sam ga citirao u Evangelii Gaudium.
IzbrišiToma, kako ukrotiti tradicionaliste? Zabrani im misu ili im zadaj teže uvjere. Misa nije problem, niti je misa kriva. Krivi su oni ako su koristili misu kao ideološko sredstvo i ako ssu si dali "lefevbristički drift". Što me ne bi začudilo.
IzbrišiJa stvarno ne znam razloge i slažem se s CetV da Misa tu nema nikakvu apsolutnu krivicu. Problem je zasigurno u ljudima i njihovim zastranjenjima na tome koledžu. No, čekajmo neko službeno očitovanje.
I ti stvarno mislis da ce ih to "ukrotiti"? To moze samo ogorciti ljude. Neki ce i uz tu ogorcenost nastaviti ici na jedinu misu koja im je dostupna (nova), neki ce otici kod SSPX-a ili drugih, a neki ce prestati ici na misu. Nece se rijesiti problem, nego ce ga se lijepo utrpati pod tepih. Meni se cini da bi i tebi i takvim biskupima bilo draze da ljudi uopce ne idu na misu, nego da idu na tradicionalnu misu i stvaraju im takve probleme da moraju opravdavati 2. vatikanski koncil, hermeneutiku kontinuiteta i kojekakve inovacije.
IzbrišiI jos samo da dodam da ovakvi postupci daju itekakvo opravdanje SSPX-u da nastave sa svojom "politikom". Naravno, mozemo reci, sto nas briga, oni su sizmatici i to je to, cisto i jednostavno rjesenje. Naravno da ce svatko prije svega odgovarati za svoja djela, ali ne bih bio ni u kozi ovakvih biskupa koji su ih onamo otjerali.
IzbrišiSa ovim se u potpunosti i iz svega srca slažem. Smatram tragičnim to što naši biskupi i prečesto traže laka rješenja kojima će ugoditi većini, i volio bih da se pojavi biskup poput Zlatoustog, britka jezika a priklonjena istini. Slažem se i kako ovakvi postupci uistinu ogorčuju ljude te će neke odvesti i izvan hijerarhijske Crkve, a mediji će se, dakako, potruditi još malo pritisnuti tradicionalne katolike kako bi se ovi pobunili protiv hijerarhije.
IzbrišiIskreno se bojim ne toliko za liturgiju koliko za duše koje se nađu na kocki radi brzih i nepromišljenih postupaka...
Vjerujem kako se ovdje cilja na moj stav o SSPXu, budući da nije prvi put kako sam prozvan radi toga. Pa, da se poslužim citiranjem: "Mi mozemo prosuditi cinjenice koje su nam poznate." - sa tim se u potpunosti slažem. Stoga sam i rekao "Ne smatram da je čin bio opravdan, jer nikada, ni u kojoj situaciji, kakva god ona bila - Kristova žrtva ne smije biti sredstvo obračuna." - jesam li pogriješio u toj tvrdnji? Ili, griješim li ako kažem kako SSPX nema jurisdikciju za dijeljenje sakramenata unatoč sukcesiji, što čini to isto dijeljenje sakramenata valjanim ali nedopuštenim? Sjetite se, vaše su riječi "mozemo prosuditi cinjenice koje su nam poznate".
OdgovoriIzbrišiTakođer, nepošteno je podbosti ovako, ispod struka. Niti je "optuživanje grupa koje nam se ne sviđaju" tema našega razgovora, niti je to pitanje sviđanja već kanonskih propisa. Svođenje stvari na razinu "sviđanja" već je guranje vode na svoj mlin, i to iskrivljavanjem istine.
Nije mi cilj bio nikoga podbadati, ali mi se cini da ovo vase "Kristova zrtva ne smije biti sredstvo obracuna" uvijek zavrsi na stetu vjernika koji zele slusati tradicionalnu misu. Ispravite me ako grijesim. Je li ikada u ijednoj crkvi od biskupa zabranjeno sluzenje novus ordo mise, a dopusteno sluzenje tradicionalne mise?
IzbrišiDa podsjetim na vas prvi komentar koji je pokrenuo diskusiju:
"Baš to. Na žalost, tradicionalna strana katolika u trenu je skočila na nož (npr. Rorate ekipa) u obračunima sa biskupom, a ljudi nisu sagledali cjelovitu sliku. Čini se kako je ekipa koja je uređivala stvari tamo u kapeli i sveučilištu dosta naginjala tradicionalnoj vrsti ekstremizma, obračunavala se sa 2. VK i sl. A nažalost, malo takvih ekstremista ne doživljava kako u svojoj borbi za tradiciju toj istoj tradiciji više štete nego li koriste."
Meni ovo zvuci kao "sami su si krivi".
Sto se tice SSPX-a, slobodno se s njima raspravljajte, ja nisam njihov clan ili podupiratelj. Meni se cini da npr. Papa sutra zabrani staru misu (kao sto je efektivno i bila zabranjena), da bi vi rekli: "mogu razumjeti, ali ne i opravdati" i nastavili svojim putem. Ako bi netko nesto prigovorio, nasli bi kanon po kojemu je papa u pravu i to je to.
Kada bi se takvo što dogodilo, papa bi bio u pravu, jer on upravlja Crkvom. Bi li odluka bila razborita i dobra? Iskreno vjerujem kako ne bi. Ali, Summorum Pontificum nije konačni i nepromjenjivi akt učiteljstva, kao što ne bi bila ni odluka koja bi njega mogla ukinuti. Kad je riječ o disciplinskim odlukama ove vrste važno je shvatiti da su one promjenjive.
IzbrišiMolim vas također da moje rečenice čitate točno kakve jesu - ne mislim njima ni milimetar više od onoga što kažem. Tako, ako sam rekao da mogu razumjeti, to znači upravo to, kao što bih razumio mentalnog bolesnika koji, imajući "viziju" letenja skače sa litice, ali to ne znači da bih ga opravdao, ne reagirao ili mu dao svoju podršku.
Što se tiče zabrane NO mise naspram TLM mise, ovo mogu reći kao "insajder", tj. kao osoba koja promatra stanje klera "iznutra" - kada bi se takvo što dogodilo došlo bi do shizme puno i nemjerljivo brže nego li ukidanjem Summoruma, i puno bi više duša patilo - ne jer je NO superiorniji (što nije, vjerujem kako ste čitali neke od mojih objava i da znate da se sam priklanjam tradicionanom obredu), već jer su (na žalost) današnji bogoslovi i svećenici odgajani kao da je to jedini obred, normativni i ispravniji. Zamislite sad shizmu tog većinskog djela klera - koliko bi laika ispaštalo jer bi se našlo uhvaćeno u unutarnjem ratu? Opet stoga kao "insajder" govorim, tema je preduboka i prekompleksna, i sa strane prava, i sa strane sakramenata, da bi se raspravljala u komentarima.
"Kada bi se takvo što dogodilo, papa bi bio u pravu, jer on upravlja Crkvom."
IzbrišiNasa misljenja se ocito iz temelja razlikuju jer ja mislim da Papa ne moze ukinuti tradicionalni rimski obred.
Ako je uistinu tome tako, moram pitati - kako je Crkva egzistirala prije uvođenja tradicionalnog rimskog obreda? Da bi se teza provjerila, dovoljno je proširiti parametre. Je li Crkva postojala i imala valjanu misu prije 16. stoljeća kada je sveti Pio V. u Quo Primumu unificirao liturgiju i prije upotrebe latinskog jezika? Da, aramejski jezik je također bio valjan. Je li misa bila valjana i bez kazula i kadionica? Uvjeren sam kako ih na grobljima u prvim vremenima nije bilo. Dakle, unatoč svojoj uzvišenosti, ona nije preduvjet Crkve. Valja razumjeti kako obred proizlazi iz Crkve, ne Crkva iz obreda. I tokom post-tridentskih i pred-drugovatikanskih vremena u Crkvi se služilo mnoštvo obreda, razni su redovi imali svoje, i svi su bili valjani. I dolazak jednih a odlazak drugih nije utjecao na istinu kako je Krist prisutan u Crkvi.
IzbrišiImate li drugačije mišljenje? Razgovarajmo argumentima, i rado ću upotpuniti svoje saznanje ako je nepotpuno i ako sam u krivu.
Dosta mi je ovakvih "argumentiranih" rasprava. Pricali smo o temi, pa je to bilo preduboko i prekompleksno da bi se raspravljalo u kometarima, a sad bih ja potpuno izvan teme iz nekog razloga trebao dati opravdanje tradicionalnog rimskog obreda.
IzbrišiVama je to mozda posao, teoloske rasprave, i to cijenim. Ja s druge strane zelim stovati Boga u obredu mojih predaka, obredu koji vuce svoje porijeklo od apostolskih vremena. Naravno da mi Papa, biskupi ili svecenici to mogu zabraniti, uostalom, veci dio moga zivota, a i sada veci dio tjedna, to mi je bilo nemoguce (slobodno mogu reci zabranjeno). Ja prihvacam realnost kakva jest (sto mi drugo i preostaje), ali da cu reci da je to u redu, da je opravdano ili da razumijem - necu.
Pitanje stanja vjere uistinu jest prekompleksno, i ne može se riješiti jednostavnim "X je bolje od Y, prihvatite ga". Uzmite ipak u obzir da je današnja generacija odrasla ne uz II. vat. koncil već uz "duh Koncila" o kojem je govorio papa emeritus Benedikt XVI. u svojem posljednjem obraćanju kleru. Želudac je današnjeg čovjeka oslabio i trenutno nema mnogo "snažnih ovaca" (sv. Augustin, propovjedi o pastirima) koje su sposobne primiti i probaviti "punokrvnu" hranu - čak i na NO obrede dolazi oko 10-15% vjernika. Ono što nam je prije potrebno jest obraćenje mlakih, katehizacija, a takvi će onda sami postati sila koju biskupi ne mogu zaustaviti kao što mogu klerike (primjer: sv. Martin, unatoč uplitanju biskupa sada se služi trad. sv. misa). To samo dokazuje kako obred izvire iz Crkve, a ne Crkva iz obreda.
IzbrišiŠto se tiče borbe za tradiciju - tu sam uz vas. I sam bih bio sretan kada bi se slobodnije govorilo o tradiciji, o ljepoti i punini staroga obreda (možda onda čak ne bih morao koristiti pseudonim), kada bi više ljudi pokazivalo zanimanje za njega... Ipak, Gospodin nas je postavio u situacije u kojima jesmo, kako bi donijeli plod koji možemo - svakoga od nas, klerike i laike. Neki će to učiniti služenjem mise, neki poučavanjem, neki izvještavanjem, neki dijalogiziranjem.
Sad, hoće li taj rad polučiti ploda ovisi o Gospodinu, a na nama je da ne posustanemo.
Caritas et Veritas,
Izbrišine stoji Vam "ime": barem ga šifrirajte s CeV.
Da nije II. vatikanskog ne bi bilo ni famoznoga "duha Koncila".
Bernard
Da nije Boga ne bi bilo ni Sotone.
IzbrišiReductio ad absurdum ;)
Da nije Vas i Vašeg bloga bilo bi manje zbunjenih katolika. Možemo ovako do unedogled...
IzbrišiBernard
Čime točno ja zbunjujem katolike? Time što zagovaram vjernost Crkvi? Iz toga onda mogu zaključiti kako su jedini katolici koji iz zbunjenosti prelaze u "jasnoću vjere" oni koji napuštaju jedinstvo sa Crkvom.
IzbrišiNad Lexom i Caritasom treba izmoliti egzorcizam, barem pokušati iz daleka. Možda ne primjećuju tko ih nadahnjuje u posljednje vrijeme.
OdgovoriIzbrišiMi se ostali uglavnom slažemo da su promjene u nastupu vidljive.
Kikii
"Mi se ostali uglavnom slažemo" nije jamstvo istinitosti. Po toj logici, svijet se uglavnom slaže kako homo parovima treba ustupiti "pravo" na brak, pa je onda i to jamačno istina. Predlažem da umjesto egzorcizma i ad hominema posegnete za udžbenikom iz logike ;)
IzbrišiCaritasa radije treba "bratski nagovarati" štono savjetuje sv. Pavao, možda je u pitanju zbunjenost, možda obična neodlučnost, mali (ljudski) nedostatak hrabrosti, ili nešto slično ispravljivo. Ali lex mi se doima nepopravljivo jogunast koliko to pojedina glava umišljenog tradi "znalca" samo može biti, kao strano tijelo u cjeloj toj mini tradi hr orbiti, puno štete, jedva ikoja korist
IzbrišiU svojoj revnosti zaboravljaju da se samoprozvani revnitelji,predvodnici hajki i huškači mogu i zakonski umiriti.
OdgovoriIzbrišiAko je paps Benedikt više puta rekao da je mons.Lefebvre veliki čovjek Crkve, a oni drvljem i kamenjem...nešto ne štima ili s crkvenošću ili u mozgu.
Najljubaznije obojicu pozivam da se okane Bratstva!
Kikii
Kikii,
Izbrišikoliko sam shvatio jedino katolici mons. Lefebvrea nisu poželjni zbog jasnoće u propovjedanju nauka Crkve jer bi svojom evangelizacijom očistili Katoličku Crkvu od svih bolesti posljednjega i jedinog pravovjernog Koncila.
Ta mogućnost modernistima svakako priskrubljuje Pilatov grozomorni san ili noćnu moru. Možda neki od nas dožive duboku starost, recimo 100 godina. Pod uvjetom da senilnost ili neka bolest koja sruši pamćenje ne obilježi starost, osoba će imati idealan uvid u pokoncilske plodove, ako u međuvremenu Bog ne pošalje jakog papu i nekoliko kardinala kroz koje će obnoviti Katoličku Crkvu proljećem Duha Svetoga. Ovakvo proljeće ne bih poželio ni svojim najvećim neprijateljima, ljudskim dakako.
Bernard
Lefebvreovu veličinu nitko ne dovodi u pitanje, već posluh.
IzbrišiU duhu civilizirane rasprave (koja, vidim, u zadnje vrijeme "šteka" kod vas, budući da insinuirate svašta) objasniti ću vam zašto je Isus kritizirao farizeje - nije tu bila riječ o prijeziru, o mržnji, o osudi i sl. Nasuprot, farizejima je bilo dano mnogo više nego ikom drugom u židovskom društvu, i upravo zato su oni bili oštrije suđeni radi onog malo što im je nedostajalo. Jednako je tako Petru bilo rečeno "odlazi od mene sotono!" - oštro, jer je tako blizu Boga, a tako ljudski djeluje.
Razlog je to i mom komentiranju SSPXa. Nasljeduju toliko predivnih vrlina, služe tradicionalnu misu, nastoje oko svetosti - a nedostaje im ono malo, ono najbitnije - posluh i sinovska ljubav prema Svetom Ocu. Na kraju, bez toga, svo držanje do tradicije ostaje jednako farizejskom obdržavanju Zakona (koji je njihova forma tradicije).
Dajte, molim Vas, pozabavite se malo neokonzervativnim skupinama. Do dolaska pape Benedikta XVI. utemeljitelja Legionara Marciala Maciela svi su držali živim svecem: jednu od najmorbidnijih osoba, najvećih grješnika XX.stoljeća. A sve se znalo: hrpa svećenika, biskupa, laika...Kurija nije htjela o tome čuti.
IzbrišiRaspitajte se i o ostalima i vidite što se o njima govori te to istražite i pomozite sv. Majci Crkvi da se riješi takvih uljeza.
Što sam ja sve čuo i pročitao do poznatih i dobrim dijelom pouzdanih klerika i teologa pa opet ne huškam kao Vi na Bratstvo. zar zbilja vjerujete da je glavni problem u Bratstvu?!
Što će još sve isplivati u javnost o pokoncilskim strukturama...
Kikii
Mislite li da se ne "zabavljam" njima? Koliko sam samo puta pisao o modernizmu, o rađenju dogmi od liberalnih struja... No, to sve kao da se zaboravi ako se takne u Lefebvrea. Njemu se, čini se, ne smije uputiti nikakva kritika, jer sve ostalo onda pada u vodu. Nije li takav pogled na situaciju - smiješan?
IzbrišiTakođer, vjerujem, "postkoncilske strukture" su mi poznatije nego vama, budući da ih poznajem iznutra. Vidim svu problematiku koja se skriva u ruhu dobra. Vidim ju na djelu u župama, u biskupijama, na fakultetima, živim okružen time. I ne štedim se kada mi to dođe na "tapetu". Ipak, krivo mi činite kada tvrdite da ikoga huškam. Huškači mrze i preziru, a kada bih gajio te ili slične osjećaje bio bih na krivom mjestu i spremao se za krivo zvanje.
Nasuprot, cijenim trud oko promicanja tradicije. Ali iskreno se strašim vjernika koji misle da mogu živjeti kršćanstvo van Crkve. Vjerujem kako vam je poznata ona - 'extra Ecclesiam nulla salus'. A ipak, u samo par dana više sam puta vidio ljude koji prijanjaju uz SSPX i tvrde kako je Crkva zabludila a SSPX je "prava" Crkva. Kako da se ne bojim za vječnu dušu onih koji napuštaju sakramente koji izviru SAMO iz Crkve (a svi znamo da je Krist ustanovio samo jednu Crkvu) a srljaju prema praktičnom sedevakantizmu?
Nema tu huškanja, samo strah za duše, a koji izvire iz ljubavi prema dušama i prema jednoj Crkvi koju je ustanovio Gospodin. A i sveti je Pavao izricao tu ljubav na razne načine, pa i opomenom.
Danas se sve u Crkvi može preispitivati, samo se ne smije dovoditi jedini pravovjerni Koncil u povjesti, onaj drugovatikanski. Inače, ostaše ljudi bez pravovjerne mise. Onda slijede sve moguće kazne: za svećenike prvenstveno 'suspensio a divinis' ako ustraju u "neposlušnosti" slijedi ekskomunikacija. Za ostale katolike: šok terapija o paklu zbog tobožnje neposlušnosti, te nekakve autoekskomunikacije iz slavnog Kanonskog zakonika iz 1983.
OdgovoriIzbrišiBaš je zanimljiva ova pokoncilska Crkva. Moraš relativizirati stvari i kodirati se u protestantske kalupe da ne bi dobio degenek po leđima.
Znam, nije tako jednostavno, donositi sud ili nekakvo mišljenje. Jeste li se zapitali zašto je skoro sve u Crkvi postalo gordijski čvor koji se ne može raspetljati?
Bernard
Caritas et Veritas u krivu ste!
OdgovoriIzbrišiVeličina bratstva je baš u tome što je ostalo vjerno Bogu i Crkvi, a ne ljudima koju su iskoristivši svoj autoritet okrenuli leđa Bogu (neznajući?!) i okrenuli se svijetu.
Razumijem vaše argumente, ali to govorite jer ne prisustvujete TLM svake nedjelje, i ne možete ni znat koja je vrijednost tog "zlatnog rudnika" za čovječju dušu.
@C:
IzbrišiA što je sa neoSSPXom, tko može procjeniti njihovu veličinu? Jedni kažu da su drugi u krivu, i obrnuto. Koji autoritet jamči za neoSSPX a koji za SSPX? Budući da ni jedan, ni drugi više ne mogu imati papu kao jamstvo.
Plemeniti su im ciljevi, ali sredstvo (shizma) nikad po sebi nije opravdano niti može pomoći da se do tog cilja dođe.
Što se TLM tiče - vjerujte mi, isčekujem dan kada ću moći služiti misu po tom obredu (ako mi Gospodin podari tu milost da ustrajem). Također, itekako prepoznajem vrijednost mise za čovječju dušu. Ali, još više prepoznajem vrijednost same Crkve. I koliko god ljubio obred (a unatoč svim opasnostima prijanjanja uz tradiciju u našim sjemeništima) i nastojao se za njega spremiti, ipak bio bi bezvrijedan kada bi se nešto dogodilo i kada bih sam završio izvan Crkve. Sakramenti "van zidina" gube svoj smisao, svoju snagu. Stoga ću se podsjetiti rečenice koju sam nedavno čitao:
"Bolje je patiti poradi nesretnih modernih stremljenja (gdjegod su takva stremljenja uistinu nesretna) i bilo kojeg broja povrijeđenih osjećaja (gdjegod su takva stremljenja odvratna za nečiju pobožnost) — bolje je, kažem, pretrpjeti nebrojene grijehe i patnje u jedinstvu sa Rimom nego li uživati samo jedan prividan trijumf u odvojenosti od Zaručnice Kristove."
I Krist je razapet izvan zidina, sv. Atanazije također, kao i mnogi u povjesti Crkve. I vojujuća je Crkva cijela izvan svojih zidina u posljednjih 50-tak godina. Zar to nije uočljivo u svakodnevnim činima pokoncilskih neprijatelja?!
IzbrišiPo kojoj je to poslušnosti FSSPX izvan Katoličke Crkve? Jeli po onoj da se moraju odreći pravovjerja pljujući po Svetinjama Božjim u ime nove poslušnosti, koja nema veze s istinskom poslušnosti - onom Gospodnjom.
Sve su skoro promijenili kako bi novu poslušnost iskoristili kao svoj najjači adut u pustošenju Crkve Božje. Pokušajte pronaći povjerljivu osobu i obučite je za ministriranje te celebrirajte Vetus ordo misu (potajice ako je potrebno), i vidjet ćete za kratko vrijeme koji su njeni plodovi, pa je usporedite sa novim obredom. Nas tradicionaliste (lefebvreovce) ubrojite u molitve TLM-a, te Vam nećemo odavati dojam kako smo suludi otpadnici.
FSSPX priznaje sve pokoncilske pape kao pape. Neće ušutjeti na izjave, pisanja i ostalo što svakodnevno čini Pontifeks, a što se protivi tradicionalnom Nauku Crkve. U svim tradicionalnim prioratima FSSPX-a okačena je slika posljednjega pape, mole se za papu, zabranjuju bilo kakvo izrugivanje na račun pape itd. Zar bi heretici tako činili?
Ekumenska kumpanija se u kuloarima izruguje papi i blati ga svojim prostim vicevima.
Vidite: Vi ste svećenik, a ja običan neuki laik. Možda neki nemaju hrabrosti izreći Vam svoje mišljenje zbog šupljih ljudskih obzira. Mnogi od njih (izuzimajući tradicionaliste) zabili bi u Vas nož izdaje ili udijelili Judin poljubac, kad bi ste ostali sami na milost i nemilost modernističkim krvnicima. Božji Vam blagoslov!
Bernard
Prije svega, da ne dovodim nikoga u zabludu - nisam svećenik već bogoslov, ali Božjom milošću nadam se da ću do toga doći.
IzbrišiPitate po kojoj je poslušnosti SSPX izvan Crkve. On to nije, ekskomunikaciju je povukao Benedikt XVI. Ali, od ekskomunikacije do danas oni nisu dobili službu za dijeljenje sakramenata, unatoč valjanoj apostolskoj sukcesiji. Drugim riječima, sve što čine je valjano, ali nedopušteno. Benedikt XVI. se trudio i oko toga, ali na žalost, kada je došao prijelomni trenutak - stvar je zakazala a SSPX je bio taj koji je odbio ruku pomirenja. Dakle, oni nisu izvan Crkve, ali i dalje svakim sakramentom koji pruže žive u stanju neposluha. Opravdati će to krizom (koja jest stvarna), ali - zar je bilo tako teško primiti ruku pomirenja Benedikta XVI. i onda putem izgladiti sve nesuglasice?
Slažem se također da je mnogo i previše blaćenja pape, nedostatka poštivanja i sl. i sa druge strane, žalim svaki put kada sam prisiljen to slušati a ne mogu podići svoj glas. To je žrtva koju, čini se, moram prinositi - gledati i slušati, a ne moći sada ništa učiniti. Stoga i čekam dan kada ću milošću Božjom biti zaređen i, uz Njegovu pomoć, imati priliku poukom i primjerom odgojiti vjernike drugačije od tih koji papu ismijavaju. A do tada, nadati ću se i moliti za jedinstvo, jer što se više udaramo između sebe, to lošiji primjer ostavljamo vjernicima, a znamo što je Isus rekao o onima koji sablazne najmanje...
Novi ekumenizam, religijska sloboda (izjednačavanje Jedne Svete i Apostolske Katoličke Crkve s lažnim religijama), osuda postojanja katoličkih država, kolegijalnost, odnosno autonomija Biskupskih konferencija, tisuće dvoznačnosti i nejasnoća u koncilskim dokumentima, opasni relativizmi svih vrsta...
OdgovoriIzbrišiMislite li da je FSSPX prihvatio ruku pomirenja što bi danas ostalo od lefebvreovaca. U pitanju je čisti i pravovjerni Nauk Crkve, tj. spasenje duša. Bili bi uništeni kao Franjevci Bezgrješne. Ako je spasenje duša vrhovni zakon nitko unutar Katoličke Crkve nema pravo tražiti pod krinkom poslušnosti gaženje vjere malenih i vrijeđanje i ubijanje Kristove Zaručnice, tj. samoga Gospodina i njegove Žrtve, proganjajući Misu svih vremena.
Dragi brate u Kristu, želim i molim Svevišnjega kako biste uspješno prošli svoju bogoslovnu formaciju i od oca biskupa bili zaređeni za prezbitera koji će se svećeničkim djelovanjem na slavu Božju i spasenje duša ozbiljno posvetiti.
Bernard
Odjavljujem se. Preporučujem se u Vaše molitve.
OdgovoriIzbrišiCaritas et Veritas,
svako Vam dobro u Gospodinu!
Bernard