Pojavilo se mnoštvo raznih članaka, tumačenja, objašnjenja i nagađanja o situaciji u kojoj su se našli franjevci Bezgrješne. Sada su oni sami reagirali na razne nepreciznosti i netočnosti koje se o njima šire. Odgovorili su 3. kolovoza na redakcijski članak V. Insidera od 2. kolovoza, a odmah zatim i na Torniellijev članak koji se pojavio na istoj internetskoj stranici opovrgavajući tvrdnje da je dosadašnji generalni poglavar i utemeljitelj proširio klasičnu misu suprotno odredbama motuproprija Summorum Pontificum i zaobilazeći Generalni kapitul. Franjevci Bezgrješne upućuju na čl. 3 motuproprija koji ne govori o općem kapitulu, nego o višim poglavarima, a viši poglavar bio je o. Stefano. Kad je već riječ o Generalnom kapitulu, napominju da je on to pitanje 2008. delegirao Generalnom vijeću njihove ustanove. U više se članaka, pa i u ovom drugom na koji reagiraju, prošlogodišnje postavljanje apostolskog vizitatora pripisivalo osobno papi u miru. To je sada opovrgnuto. U svojoj reakciji pišu: Osim toga, isti Torniellijev članak pripisuje odluku o slanju apostolskog vizitatora Benediktu XVI. To je netočno: bila je to odluka Kongregacije za ustanove posvećenog života i družbe apostolskog života.
Sada slijedi prijevod njihove reakcije na spomenuti redakcijski članak V. Insidera.
"Internetska stranica 'Vaticaninsider.lastampa.it' objavila je 2. kolovoza 2013. članak naslovljen, 'Lombardi: 'u latinskoj misi Papa ne proturječi Ratzingeru'. U potpisu stoji: 'Redakcija'.
Taj članak nakon riječi p. Lombardija koje su na istoj liniji koju smo mi već usvojili, sadržava klevetničke tvrdnje protiv našeg utemeljitelja, o. Stefana M. Manellija, tvrdnje za koje osjećamo dužnost da ih odbacimo. U rečenom članku nalaze se neke neistinite ili neprecizne tvrdnje koje želimo istaknuti.
1.) Glede povjereničke uprave našeg instituta franjevaca Bezgrješne, anonimni novinar piše (naše podebljanje):
'Odluka pape Bergoglia- protiv koje su ustale neke tradicionalističke skupine, a koju su redovnici odmah prihvatili- motivirana je činjenicom da je utemeljitelj i generalni poglavar, o. S. Manelli, svim zajednicama franjevaca Bezgrješne nametnuo isključivu uporabu izvanrednog oblika liturgije, tj. drevnog obreda.'
Rečenica koju smo podebljali ne odgovara istini.
Naša je dužnost odgovoriti, u skladu sa znanjem i savješću, da zapravo o. Stefano ne samo da nije nikada nametnuo svim zajednicama FI uporabu - još manje isključivu- starog obreda, nego nije ni htio da bude isključivi oblik. On sam je dao primjer celebrirajući posvuda jednim ili drugim misnim redom.
Treba znati da je prije, za vrijeme i nakon apostolske vizitacije (od srpnja 2012. do srpnja 2013.), kao i sada, isključivi ili prvenstveni 'usus' koji koristi većina zajednica FI, novi red (sv. misa i brevijar).
Otac S. Manelli u svojstvu generalnog ministra, zajedno sa svojim Generalnim vijećem legitimno je poduzeo djelo promicanja starog misnog reda u skladu s motuproprijem 'Summorum Pontificum' (2007.), u skladu s odlukama našeg Generalnog kapitula iz 2008. i u skladu s naputkom 'Universae Ecclesiae' (2011.).
Pismom prot. 77/2011, datiranim 21. studenim 2011., naš je generalni ministar, u ime našeg Generalnog vijeća, u sve marijanske kuće FI poslao neke indikativne norme (neobvezujuće!) glede uporabe starog obreda i harmoniji između starog i novog misnog reda u našim zajednicama i u našem institutu.
Taj članak nakon riječi p. Lombardija koje su na istoj liniji koju smo mi već usvojili, sadržava klevetničke tvrdnje protiv našeg utemeljitelja, o. Stefana M. Manellija, tvrdnje za koje osjećamo dužnost da ih odbacimo. U rečenom članku nalaze se neke neistinite ili neprecizne tvrdnje koje želimo istaknuti.
1.) Glede povjereničke uprave našeg instituta franjevaca Bezgrješne, anonimni novinar piše (naše podebljanje):
'Odluka pape Bergoglia- protiv koje su ustale neke tradicionalističke skupine, a koju su redovnici odmah prihvatili- motivirana je činjenicom da je utemeljitelj i generalni poglavar, o. S. Manelli, svim zajednicama franjevaca Bezgrješne nametnuo isključivu uporabu izvanrednog oblika liturgije, tj. drevnog obreda.'
Rečenica koju smo podebljali ne odgovara istini.
Naša je dužnost odgovoriti, u skladu sa znanjem i savješću, da zapravo o. Stefano ne samo da nije nikada nametnuo svim zajednicama FI uporabu - još manje isključivu- starog obreda, nego nije ni htio da bude isključivi oblik. On sam je dao primjer celebrirajući posvuda jednim ili drugim misnim redom.
Treba znati da je prije, za vrijeme i nakon apostolske vizitacije (od srpnja 2012. do srpnja 2013.), kao i sada, isključivi ili prvenstveni 'usus' koji koristi većina zajednica FI, novi red (sv. misa i brevijar).
Otac S. Manelli u svojstvu generalnog ministra, zajedno sa svojim Generalnim vijećem legitimno je poduzeo djelo promicanja starog misnog reda u skladu s motuproprijem 'Summorum Pontificum' (2007.), u skladu s odlukama našeg Generalnog kapitula iz 2008. i u skladu s naputkom 'Universae Ecclesiae' (2011.).
Pismom prot. 77/2011, datiranim 21. studenim 2011., naš je generalni ministar, u ime našeg Generalnog vijeća, u sve marijanske kuće FI poslao neke indikativne norme (neobvezujuće!) glede uporabe starog obreda i harmoniji između starog i novog misnog reda u našim zajednicama i u našem institutu.
Nakon toga pisma, različite su zajednice mirno nastavile preferirati stari ili novi obred. Dakle, nikakvog namentanja sa strane o. Manellija nije bilo.
Međutim, neki fratri su se usprotivili tom pismu. Zato smo se obratili Papinskom povjerenstvu 'Ecclesia Dei' koje je otpisom od 14. travnja 2012., prot. 39/2011L, utvrdilo sukladnost između spomenutoga pisma, prot. 77/2011, i 'namisli' Svetog Oca Benedikta XVI., izražena u spomenutom naputku 'Universae Ecclesiae', br 8a.
2.) Anonimni novinar 'Vatican Insidera' u istom članku još piše (naša podebljanja):
'Kao vlastiti obred (dakle isključivi) mogu ga usvojiti redovničke ustanove i monaške zajednice koje su ušle u zajedništvo s Rimom nakon što su sudjelovale u lefebvrističkom raskolu, i zato spadaju pod nadležnost Papinskog povjerenstva 'Ecclesia Dei'.
Odgovaramo. Zapravo je dobro precizirati da u duhu motuproprija 'Summorum Pontificum' (br. 3) i naputka 'Universae Ecclesiae' (br. 8a), 'vetus ordo' kao 'vlastiti' (isključivi ili neisključivi, dakle, barem 'prvenstveni') mogu usvojiti i redovničke zajednice koje ne ovise o Papinskom povjerenstvu 'Ecclesia Dei', i ne proizlaze iz lefebvrijanskog 'raskola'. U svakom slučaju, nakana našeg utemeljitelja nije nikada bila postići navedenu isključivu uporabu.
Međutim, neki fratri su se usprotivili tom pismu. Zato smo se obratili Papinskom povjerenstvu 'Ecclesia Dei' koje je otpisom od 14. travnja 2012., prot. 39/2011L, utvrdilo sukladnost između spomenutoga pisma, prot. 77/2011, i 'namisli' Svetog Oca Benedikta XVI., izražena u spomenutom naputku 'Universae Ecclesiae', br 8a.
2.) Anonimni novinar 'Vatican Insidera' u istom članku još piše (naša podebljanja):
'Kao vlastiti obred (dakle isključivi) mogu ga usvojiti redovničke ustanove i monaške zajednice koje su ušle u zajedništvo s Rimom nakon što su sudjelovale u lefebvrističkom raskolu, i zato spadaju pod nadležnost Papinskog povjerenstva 'Ecclesia Dei'.
Odgovaramo. Zapravo je dobro precizirati da u duhu motuproprija 'Summorum Pontificum' (br. 3) i naputka 'Universae Ecclesiae' (br. 8a), 'vetus ordo' kao 'vlastiti' (isključivi ili neisključivi, dakle, barem 'prvenstveni') mogu usvojiti i redovničke zajednice koje ne ovise o Papinskom povjerenstvu 'Ecclesia Dei', i ne proizlaze iz lefebvrijanskog 'raskola'. U svakom slučaju, nakana našeg utemeljitelja nije nikada bila postići navedenu isključivu uporabu.
3.) Anonimni novinar piše također (naša podebljanja):
'Franjevci Bezgrješne nastali su, naprotiv, nakon Koncila. Jedno je istraživanje među subraćom pokazalo da većina njih želi celebrirati redoviti oblik.'
Odgovaramo. Činjenica da smo nastali nakon Koncila ne brani nama FI da prihvatimo ili privilegiramo 'vetus ordo'. Uostalom, motuproprij 'Summorum Pontificum' (objavljen nakon Koncila) obraća se također ustanovama posvećenog života (bez preciziranja datuma njihova nastanka); i također u broju 8a naputka 'Universae Ecclesiae', precizirano je da motuproprij 'Summorum Pontificum' za cilj prvenstveno ima 'ponuditi svim vjernicima rimsku liturgiju u starijem 'ususu', koja se smatra dragocjenim blagom koje treba sačuvati'. U tom 'svi vjernici', uključeni su očito i redovnici.
Ako se govoreći o 'većini' anonimni novinar referira na podatak citiran u članku A. Specialea od 30. srpnja 2013., 'Vaticano, commissariati i Francescani dell’Immacolata', dakle na: 'u jednoj anketi provedenoj za vrijeme apostolske vizitacije, velika većina članova reda nije se slagala s isključivom celebracijom drevnog obreda, 'posebno u župnom pastoralu u Italiji i u misijama'; želimo precizirati da ovaj podatak- ako je točan- ne svjedoči ništa drugo nego jedinstvo nakane među velikom većinom i našim utemeljiteljem o pitanju isključivosti.
U svakom slučaju, ako 'većina' braće [koliko znamo, nije bilo nikakvog istraživanja koje je obuhvatilo sve članove ustanove. Stoga, tvrdnje na bazi istraživanja o tomu što želi većina braće, potpuno su lišene temelja] preferira celebrirati prema novom redu (sv. misa i brevijar), to mogu nastaviti činiti bez problema, kao i do sada. Štoviše, sâm o. Manelli najviše celebrira 'novus ordo' (sv. misu i brevijar).
'Franjevci Bezgrješne nastali su, naprotiv, nakon Koncila. Jedno je istraživanje među subraćom pokazalo da većina njih želi celebrirati redoviti oblik.'
Odgovaramo. Činjenica da smo nastali nakon Koncila ne brani nama FI da prihvatimo ili privilegiramo 'vetus ordo'. Uostalom, motuproprij 'Summorum Pontificum' (objavljen nakon Koncila) obraća se također ustanovama posvećenog života (bez preciziranja datuma njihova nastanka); i također u broju 8a naputka 'Universae Ecclesiae', precizirano je da motuproprij 'Summorum Pontificum' za cilj prvenstveno ima 'ponuditi svim vjernicima rimsku liturgiju u starijem 'ususu', koja se smatra dragocjenim blagom koje treba sačuvati'. U tom 'svi vjernici', uključeni su očito i redovnici.
Ako se govoreći o 'većini' anonimni novinar referira na podatak citiran u članku A. Specialea od 30. srpnja 2013., 'Vaticano, commissariati i Francescani dell’Immacolata', dakle na: 'u jednoj anketi provedenoj za vrijeme apostolske vizitacije, velika većina članova reda nije se slagala s isključivom celebracijom drevnog obreda, 'posebno u župnom pastoralu u Italiji i u misijama'; želimo precizirati da ovaj podatak- ako je točan- ne svjedoči ništa drugo nego jedinstvo nakane među velikom većinom i našim utemeljiteljem o pitanju isključivosti.
U svakom slučaju, ako 'većina' braće [koliko znamo, nije bilo nikakvog istraživanja koje je obuhvatilo sve članove ustanove. Stoga, tvrdnje na bazi istraživanja o tomu što želi većina braće, potpuno su lišene temelja] preferira celebrirati prema novom redu (sv. misa i brevijar), to mogu nastaviti činiti bez problema, kao i do sada. Štoviše, sâm o. Manelli najviše celebrira 'novus ordo' (sv. misu i brevijar).
***
Ne dovodeći u pitanje našu poslušnost odredbama Svete Stolice, ipak ostaje naša dužnost da razjasnimo stvari kako bi se izbjegle: 1.) klevete na našeg utemeljitelj, 2.) prepreke za neometano odvijanje rada povjerenika.
Koristimo priliku da istaknemo, da jedini službeni glasnogovornik naše ustanove, osobito u ovom toliko osjetljivom slučaju, ostaje naš generalni prokurator, o. A. Apollonio."
Ne dovodeći u pitanje našu poslušnost odredbama Svete Stolice, ipak ostaje naša dužnost da razjasnimo stvari kako bi se izbjegle: 1.) klevete na našeg utemeljitelj, 2.) prepreke za neometano odvijanje rada povjerenika.
Koristimo priliku da istaknemo, da jedini službeni glasnogovornik naše ustanove, osobito u ovom toliko osjetljivom slučaju, ostaje naš generalni prokurator, o. A. Apollonio."
Izvor: immacolata.com
PS
Intervju iz 2010. s o. Apolloniom možete pročitati ovdje.
Standardni spinovi Vatican Insidera, tko uopce jos njihove clanke uzima kao objektivne vijesti?
OdgovoriIzbrišiSamo jedna sitnica: "Sada slijedi prijevod njihove redakcije..."
Mislim da bi trebalo biti "reakcije".
Slobodno pobrisi komentar.
Hvala! Ispravljeno.
OdgovoriIzbriši